مسعود حاجی بگلو روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون دفن زباله در محل قدیمی جاده مهدیشهر به سمنان انجام می شود که با توجه به میزان قابل توجه زباله تولیدی در شهرهای مهدیشهر و درجزین، باید مکان های جایگزین برای رفع چالش زیست محیطی در این بخش تعیین شود.
وی خاطر نشان کرد: در ماه های گذشته هر 20 روز یک یکبار برای دفن زباله های مهدیشهر و درجزین اقدام می شد که اکنون با انعقاد تفاهم نامه با پیمانکار این طرح هر روز درحال انجام است.
شهردار مهدیشهر گفت: 700 تن زباله در ماه در مکان دفن زباله جاده مهدیشهر- سمنان انباشت می شود که باید با برنامه ریزی اصولی زباله مهدیشهر به محل دفن جدید زباله در مرکز استان انتقال یابد.
حاجی بگلو ادامه داد: اگر طرح انتقال زباله های شهرهای مهدیشهر و درجزین به محل دفن جدید مرکز استان در سال گذشته انجام می شد این طرح تنها 12 میلیارد ریال اعتبار می خواست در حالی که اجرای این طرح در زمان حاضر به 36 میلیارد ریال نیاز دارد.
وی گفت: رفع چالش زیست محیطی به واسطه دفن غیراصولی زباله در تمامی شهرهای استان نیازمند عزم مسئولان بالادستی است و تخصیص اعتبار برای ساماندهی مکان های دفن زباله جدید اجتناب ناپذیر است.
شهردار مهدیشهر گفت: انباشت زباله با مدیریت اصولی می تواند از تهدید به فرصت تبدیل شود و اقتصاد استان را با اجرای طرح های مختلف با تولید ثروت از طلای کثیف شکوفا کرد.
شهر مهدیشهر بیش از 28 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.