به گزارش ایرنا ، علی اکبریان یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود افزود : 13 هزارو 795پرونده در دادگاه ها، 11هزارو 449 پرونده در دادسرا و 10 هزارو 511 در شورای حل اختلاف شهرستان شاهرود به غیر از بسطام و بیارجمند رسیدگی شد.
وی افزود : 103 پرونده قدیمی هم پارسال رسیدگی و با صدور رای بسته شدند.
اکبریان گفت: در شورای حل اختلاف هم 10 هزارو 511 فقره پرونده رسیدگی شد که سه هزارو 81 پرونده منجر به سازش گردید .
رییس دادگستری شاهرود از دایر بودن شعب دادگستری در ایام عید خبرداد و گفت : در این مدت یک فقره قتل در روستای پیرمردان طرود اتفاق افتاد.
وی با اشاره به راه اندازی سالن نشست ها و نمازخانه دادگستری شاهرود گفت: مبلغ پنج میلیارد ریال برای ساخت آن ها هزینه شد؛ پنج مهمانسرا هم تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
حجت الاسلام امینی امام جمعه شاهرود هم در این نشست گفت : شعار سال نباید در حد حرف و شعار باقی بماند ، باید همه دستگاه ها توجه ویژه به آن داشته باشند.
وی با بیان این که باید برای خرید کالای ایرانی فرهنگ سازی انجام شود ، گفت: کالای کم کیفیت ایرانی را با تعصب خریده و بر کالای خارجی ترجیح داده شود.
وی از مردم و کسبه خواست از خرید کالاهای قاچاق پرهیز کنند و مسوولان هم با واردات بی رویه کالاها برخورد جدی نمایند.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: مسوولان نباید شعار رونق اقتصادی بدهند در حالی که خود از خودروهای خارجی استفاده می کنند، فرهنگ سازی باید از خود آن ها شروع شود.
وی با بیان این که ،سیل های گذشته خرابی های زیادی ببار آورد، افزود : با وجود همه مشکلات اتحاد و همدلی بین مردم افزایش یافت .
امینی گفت: در این حوادث تلخ صحنه های بی نظیری را شاهد بودیم ، جوانان ، پیران ، روحانیون، سربازان و نظامیان با تلاش شبانه روزی ، فرهنگ جهادی بی نظیری را به نمایش گذاشتند.
وی از ترویج نوعی از تکدی گری با استفاده از آلات موسیقی در خیابان های شهر ابراز ناخرسندی کرد و گفت: این موضوع باید توسط مسوولان امر کنترل شود.
شهردار شاهرود هم گفت : شهرداری در راستای عمل به شعار سال تلاش کرد تجهیزات مورد نیاز مانند پایه های روشنایی ، نیمکت ها و باکس زباله را که در کارگاه های شاهرود ساحته می شود ، استفاده می کند.
محسن احمدی افزود: بتازگی شرکتی در شاهرود دستگاه شستشوی جداول را طراحی کرده و بزودی در اختیار شهرداری قرار می دهد .
وی ادامه داد: برای استقبال از بهار 15هزار اصله گل و گیاه، 32 هزار درختچه و 500 هزار شاخه گل کاشته شد.
وی با بیان این که ، 50 درصد درآمدشهرداری نسبت به پارسال بیشتر شده است، افزود: پیشنهاد می شود برای رونق تولیدات منطقه نمایشگاه دایمی عرضه محصولات محلی و صنایع دستی برپا شود.
احمدی با بیان این که ، در ایام نوروز گردشگران بصورت رایگان با اتوبوس های شهرداری برای بازدید از اماکن برده شدند، افزود : بناست از این پس یک هفته در میان روزهای پنجشنبه و جمعه این کار ادامه داشته باشد.
سرهنگ علی کریمی فرمانده انتظامی شاهرود گفت: در تحقق شعار رونق تولید نیروی انتظامی بستر ساز امنیت است تا سرمایه گذار با احساس امنیت بالا سرمایه گذاری کند.
وی افزود : نیروی انتظامی در حوزه قاچاق و کشفیات با جدیت عمل کرد ، پارسال ارزش کالاهای کشف شده در شاهرود 45 درصد افزایش یافت.
وی پیشنهاد داد یک کارشناس صنعت و معدن در نشست های شورای فرهنگ عمومی حضور داشته باشد تا نسبت به موانع و فرصت ها و چالش ها اظهارنماید.
سرهنگ جواد عبیری فرمانده بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهرود هم گفت :
تا کنون یک میلیاردو 500 میلیون ریال وجه نقد برای کمک به سیلزدگان جمع آوری شده و چند کاروان کمک نیز فرستاده شده است.
وی با بیان این که ، 2دستگاه لودر از بسطام و قلعه نو و یک دستگاه پوکر از شهرداری شاهرود به مناطق سیلزده ارسال شده است ، افزود : 350 تن در قالب گروه های جهادی اعزام شدند.
وی افزود: در موضوع رونق تولید تا گفتمانسازی انجام نشود ، این امر محقق نمی گردد ، در شهرستان شاهرود که اقتصاد آن بر محوریت کشاورزی است باید صنایع بسته بندی تقویت شود تا شاهد صادرات موفقی باشیم.
در این نشست در باره تحقق شعار سال ، گزارش دستگاه های ارائه دهنده خدمات سفرهای نوروزی و فرهنگ سازی در این باره ، گزارش شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته و برنامه های امسال این شورا بحث و بررسی شد.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.