به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در نشست با معاونان و فرمانداران شهرستان های استان سمنان در سالن غدیر استانداری، با اشاره به خسارت یک هزار و 700 میلیارد ریالی ناشی از بارش های اخیر به مناطق مختلف این دیار، افزود: بیشترین خسارت ها ناشی از رانش در روستای حسین آباد منطقه کالپوش شهرستان میامی است که 145 واحد مسکونی تاکنون تخلیه و به 250 خانه دیگر اخطار تخلیه داده شد.
وی بیان کرد: همکاری مردم با دولت در اجرای طرح جانمایی‌ جدید برای ساخت این روستا ضروری است.
آشناگر با بیان اینکه جاده اصلی روستای حسین آباد منطقه کالپوش شهرستان میامی در معرض رانش است، ادامه داد: جاده دسترسی جدیدی در حال احداث است تا مسیر جایگزین مطمئن برای عبور و مرور مهیا شود.
وی با بیان اینکه مطالعات برای طراحی و احداث روستای جدید توسط بنیاد مسکن استان سمنان انجام می شود، تصریح کرد: مباحث زمین شناختی سد کالپوش در حال مطالعه است تا نگرانی های مردم در این زمینه مرتفع شود.

** برنامه ریزی برای مقابله با بحران قبل از وقوع آن
استاندار سمنان با اشاره به افزایش آمادگی مسوولان در مقابله با بحران، یادآور شد: متولیان امر در مقابله با هرگونه بحران احتمالی، بانک اطلاعاتی را در خصوص شناسایی بحران ها و نقاط خطرآفرین در سراسر استان تقویت کنند.
وی اضافه کرد: امکانات نظامی که می تواند در مواقع بروز بحران یاری رسان دستگاه های اجرایی و مردم باشند در بانک اطلاعاتی گنجانده شود.
آشناگر ادامه داد: مکان هایی برای اسکان ضروری در مواقع بروز بحران در هر شهرستان در نظر گرفته شود.

** مشارکت حداکثری در انتخابات عامل یاس دشمنان خواهد شد
استاندار سمنان گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امسال سبب مایوس شدن دشمنان، قوت قلب دولتمردان و تقویت ارکان نظام می شود.
وی بیان کرد: حضور مردم در پای صندوق های رای و تعیین سرنوشت‌شان، کشور را به سمت توسعه و پیشرفت سوق می دهد.
آشناگر یادآور شد: مسوولانِ برگزاری انتخابات به مردم اطمینان دهند که مامور به نتیجه نیستند بلکه مامور به تکلیف‌ اند.
استاندار سمنان با بیان اینکه نمایندگان وزارت کشور، زمینه برگزاری انتخابات سالم و بی طرفانه را ایجاد کنند، تاکید کرد: برنامه ریزی برای زمان برگزاری و بعد از آن از نظر امنیتی و اجرایی ضروری است و فرمانداران برنامه ها را به استانداری ارایه کنند.

** بی اعتبایی جهان به تروریستی نامیدن سپاه از سوی آمریکا
استاندار سمنان افزود: اقدام غیرقانونی آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه با مخالفت های بین المللی روبرو شد و برای خود آمریکا مخاطره آفرین شد.
وی بیان کرد: مردم و مسوولان با توجه به ایثار و فداکاری های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، آبادانی مناطق محروم و دفاع از مظلومان در کنار این نهاد مقدس و در برابر اقدام غیرقانونی آمریکا ایستادند.
آشناگر یادآور شد: دنیا نیز استقبالی از این اقدام نابخردانه نکرد، چرا که کشورها به موازین بین المللی مقید هستند و حتی درخواست آمریکا از انگلستان نیز با بی اعتنایی این کشور اروپایی مواجه شد.
استاندار سمنان با اشاره به لکه ننگ آمریکا در حضور در کشورهای ویتنام، افغانستان و کشتار مردم یمن، تصریح کرد: آمریکا هیچ جایگاهی برای دموکراسی قائل نیست و تروریستی نامیدن سپاه به خاطر نقش قوی این نهاد در دفاع از مظلومان است.
به گزارش ایرنا، این نشست به ریاست استاندار سمنان و با حضور معاونان و فرمانداران شهرستان های این استان برگزار شد، استاندار سمنان در خصوص مسایلی چون اقدام غیرقانونی آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه، رونق تولید، کمک به مردم سیل زده مباحثی مطرح کرد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.