احمدملایری سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دامنه ریزش تگرگ کوتاه بود وتنها بخشی از منطقه کلاته های شرقی وسرحدات بخش مرکزی این شهرستان را فرا گرفت.
سرپرست فرمانداری میامی گفت: میزان دقیق خسارت وارده ناشی از بارش تگرگ به مزارع و باغ های شهرستان توسط کارشناسان در دست بررسی است و تا چند روز آینده اعلام می شود.
ملایری بااشاره به اینکه روزگذشته نیز براثر بارش باران شدید در اکثر روستاهای بخش مرکزی میامی سیل و آبگرفتگی رخ داد، افزود: سیل به تاسیسات زیربنایی جاده بکران پل ابریشم ، عرض جاده کلاته های شرقی و جاده های خاکی 15 روستای بخش مرکزی خسارت زد.
وی گفت : سیلاب وارد زیر زمین برخی واحدهای مسکونی شد که با تلاش امدادگران تخلیه گردید.
ملایری بااشاره به اینکه بیشترین خسارت سیل به بخش کشاورزی وارد شده است تصریح کرد: سیلاب به چاه های کشاورزی و قنوات بخش مرکزی و 400 هکتار از مزارع جو و گندم به میزان 30 درصد و 50 هکتار از باغ ها خسارت وارد کرد.
وی با اشاره به تخریب چندپل درجاده های روستایی گفت: 2جاده روستایی به دلیل نداشتن زیرساخت مسدود شد که باتلاش نیروهای راهداری بازگشایی گردید.
سرپرست فرمانداری میامی افزود: برغم بارش باران شدید ، در بخش کالپوش مشکل چندانی بوجود نیامد.
شهرستان میامی 69هزار و 755 هکتار زمین زراعی وباغی دارد.
بیش از 32 هزار و 632 هکتار سطح زیرکشت انواع محصولات درسال زراعی گذشته بود.
سطح باغات این شهرستان 3هزارو582هکتارمی باشد وانواع محصولات باغی ازجمله پسته ، زردآلو ، سیب ، انگور و دیگرمحصولات تولید می شود.
شهرستان میامی با بیش از 40هزارتن جمعیت ، بزرگترین تولیدکننده انواع محصولات زراعی و باغی دراستان سمنان می باشد.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.