به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حمید عبدالهیان در خطبه های این هفته که در مسجد مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد، افزود : در شرق سمنان هم سیلاب خسارت های زیادی ببار آورد که تلاش نیروهای مردمی و دستگاه های اجرایی قابل تحسین بود.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در این خصوص اشاره کردو گفت : باید نقاط آسیب پذیر شناسایی و از وارد شدن خسارت بیشتر پیشگیری شود.
امام جمعه موقت شاهرود به برنامه های دولت برای جبران خسارت ها هم اشاره کرد و گفت : در این حوادث برخی از مردم همه امکانات خود را از دست دادند، وام های بلاعوض اعلام شده مشکل این قشر از مردم را برطرف نمی کند.
عبدالهیان از تلاش رسانه ها در اطلاع رسانی هم تقدیر کرد و گفت : اطلاع رسانی به موقع ، حساسیت زدایی و نومید نکردن مردم از وظایف رسانه هاست.
خطیب موقت جمعه شاهرود به بعثت پیامبر اسلام (ص) هم اشاره کرد و گفت: بعثت آن حضرت خط پایانی بر جاهلیت مردم آن زمان بود.
وی جاهلیت را به قدیم و جدید تقسیم کرد و گفت: جاهلیت به شرایطی اطلاق می شود که حاکمیت خدا، اخلاق و عقل کنار گذاشته می شود. در جاهلیت قبل از بعثت از عقل ، فرهنگ و تمدن خبری نبود، جامعه وحشی و نیمه وحشی بود.
وی گفت: پیامبر اسلام مبعوث شد تا اعتقادات و نظام آموزشی جدید را پایه ریزی کرده و مردم را از جاهلیت بیرون بیاورد.
عبدالهیان با بیان این که اگر نشانه های جاهلیت در جوامع امروز هم دیده شود به آن جاهلیت مدرن می گویند، افزود : در برخی جوامع اروپایی ، آمریکایی و کشورهای منطقه غرب آسیا هنوز نشانه های جاهلیت دیده می شود.
وی نشانه های جاهلیت مدرن را جلوگیری از گرایش مردم به سوی خدا ، فراموشی آخرت و اولویت دادن به دنیا اعلام کرد.
وی به مناسبت های ماه شعبان ومیلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار هم اشاره کرد و گفت : پاسداران انقلاب اسلامی از رویش های نظام و انقلاب در برابر دشمنان داخلی و خارجی دفاع می کنند،آن ها در کنار مردم بوده و در بحران های طبیعی مانند سیل و زلزله هم از مردم حمایت می کنند.
وی همچنین به میلاد امام سجاد(ع) را نیز یادآور شد و گفت: آن حضرت در دوان زندگی بابرکتش با کارهای علمی و نیز تدوین رساله حقوق جامعه تشیع را زنده کرد.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.