به گزارش ایرنا ، محمد کرم محمدی شنبه در نشست فوق العاده شورای مدیریت بحران شهرستان شاهرود افزود: با توجه به بحران های چند روز گذشته در چند روستای شهرستان با تخریب منازل مسکونی روبرو بودیم که باید از همین امروز برای بازسازی بافت های فرسوده و ترمیم آنها دست بکار شویم.
محمدی با بیان این که در روزهای پیش رو بارندگی های شدیدی انجام خواهد شد ، تصریح کرد : باید همه سالن های ورزشی دانشگاه ها ، مساجد و حسینیه ها با آمادگی کامل در اختیار ستاد بحران قرار بگیرند تا در مواقع اضطراری از آنها برای اسکان مسافران و افراد آسیب دیده از سیل استفاده شود .
معاون استاندار سمنان از بخشداران خواست از بودجه های در اختیارشان تا آن جایی که ممکن است امکانات امدادی در اختیار دهیاری ها قرار دهند.
فرماندار شاهرود با اشاره به این که آمار دقیقی از ماشین آلات سنگین موجود در شهرستان وجود ندارد، اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی موظف هستند تا آمار دقیقی از تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین موجود را اعلام کنند تا در مواقع اضطراری از آنها استفاده بهینه شود.
محمدی از مسوولان خواست با بکارگیری همه امکانات از بسته شدن جاده ها براثر آب گرفتگی و سیلاب یا ریزش کوه جلوگیری کرده و برای بازگشایی آنها بصورت فوری وارد عمل شوند.
وی از مقاومت برخی خانواده های آسیب دیده برای ترک خانه هایشان خبرداد و گفت : این کار برای حفظ سلامتی مردم انجام می شود .
محمد حسن محمدی رییس اداره هواشناسی شاهرود با اشاره به این که در روز گذشته 2.8 میلیمتر در شاهرود بارش داشتیم، افزود: میانگین بارندگی از مهرماه 1397 تاکنون 66/1 میلیمتر در شاهرود بارش انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 92/2 درصد افزایش بارش داشتیم.
محمدی با بیان این که سامانه جدید بارشی از سمت غرب استان به سمت شرق درگذر است، اظهار داشت: از ظهر یکشنبه شروع بارش ها را خواهیم داشت که بصورت رگباری بوده و امکان تبدیل شدن به سیلاب هم وجود دارد.
حسین خلیلی نژاد رییس اداره راه و ترابری شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: بر اثر سیل و آبگرفتگی های چند روز گذشته حدود 20 میلیارد ریال به جاده های شهرستان شاهرود خسارت وارد شده است.
خلیلی نژاد از مسوولان معادن شهرستان شاهرود خواست دستگاه های لودر خود را در اختیار اداره راه قرار دهند تا در مواقع اضطراری برای بازگشایی هرچه سریعتر راه ها اقدام شود.
وی با بیان این که محور طرود - معلمان از سه روز پیش بر اثر آبگرفتگی بسته است، افزود: هموطنان می توانند از محور جایگزین شاهرود - دامغان استفاده کنند.
احسان بینش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم گفت: از 25 اسفندماه تاکنون یک هزار و 600 ماموریت فوریت های پزشکی در سطح شهرستان انجام شده که 502 تن به بیمارستان ها انتقال داده شده اند.
بینش افزود: 189 مصدوم تصادف های جاده ای با آمبولانس اورژانس و هفت پرواز بالگرد به بیمارستان منتقل شدند.
وی با بیان این که در مدت مشابه تعطیلات پارسال 8 تن در حوادث رانندگی حوزه استحفاظی شاهرود فوت کردند، تصریح کرد: امسال تعداد فوت شدگان 9 تن بوده که 6 تن در حوزه میامی و 3 تن در شهرستان شاهرود بوده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هزینه و خدمات ارایه شده در بازه 25 اسفندماه تاکنون توسط تیم فوریت های پزشکی را سی میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: یک گروه پنج نفره هم برای کمک به سیل زدگان گلستانی به این منطقه اعزام شده اند.
شهرستان شاهرود 240 هزار نفر جمعیت و 53هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.