بهروز منصورکوهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طبق آمار این انجمن، در شهرستان دامغان 9 هزار نفر مبتلا به بیماری دیابت هستند، در حالی که تنها یک هزار و 400 نفر در انجمن دیابت شهرستان عضویت دارند و از خدمات این انجمن بهره مند می شوند.
منصورکوهی ادامه داد: تمامی افراد مبتلا به دیابت و یا دارای سابقه خانوادگی شهرستان می توانند با مراجعه به انجمن، از خدمات آموزشی و درمانی مورد نظر استفاده کنند.
مدیرعامل انجمن دیابت دامغان اظهار داشت: در حال حاضر شناسایی بیماران دیابتی از راه مراجعه حضوری بیماران به انجمن و یا معرفی انجمن توسط پزشکان شهر انجام می شود.
منصورکوهی تصریح کرد: ارائه خدمات آموزشی، اطلاع رسانی، پیشگیری، ایجاد انگیزه درمان، ارائه کمک هزینه درمان به بیماران نیازمند، ارائه سرنگ به دیابتی های انسولینی و قرص از جمله خدمات این انجمن است.
وی، به فعالیت های انجمن دیابت شهرستان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: برگزاری 60 کارگاه آموزشی، 14 همایش، اردوهای تفریحی، ارائه مشاوره به 150 نفر از جمله خدمات ارائه شده است.
منصورکوهی ادامه داد: کلیه خدمات این انجمن به صورت رایگان و با حمایت های مالی خیران انجام می شود که در کنار آن بازدید از خانواده بیماران، توزیع پوشاک بین اعضای نیازمند و تشکیل صندوق قرض الحسنه ویژه اعضای انجمن در سال جاری با همت خیران نیکوکار اجرا شد.
مدیرعامل انجمن دیابت دامغان گفت: دیابت از جمله بیماری هایی است که با پیشگیری و یا درمان به موقع، می توان از بروز اختلالات جسمی و نقص عضو جلوگیری کرد.
به گزارش ایرنا، انجمن دیابت دامغان از مهر 1392 به عنوان یک سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری و اطلاع رسانی در خصوص بیماری دیابت با شماره ثبت 191 فعالیت خود را آغاز کرد، شهرستان دامغان دارای یک بیمارستان دولتی، یک کلینک تخصصی ویژه، 11 مرکز خدمات جامع سلامت و 32 خانه بهداشت است.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.