حسینعلی سمیعی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای رونق گردشگری در شرق استان سمنان کارهایی انجام شده و صحبت هایی مطرح می شود اما از سوی دیگر با دادن مجوز برای فعالیت معدن بوکسیت با دست خود گردشگری در تاش و کوه شاهوار را نابود می کنیم.
وی اضافه کرد: تاش به اندازه مجن توانایی جذب گردشگر دارد اما وجود این معدن چشم انداز طبیعی منطقه را خراب کرده است.
رئیس شورای شهر شاهرود با بیان اینکه معدن بوکسیت هیچ سود و درآمدی برای مردم شاهرود ندارد، تصریح کرد: این در حالی است که استفاده از ظرفیت گردشگری در دامنه های کوه شاهوار می تواند به اندازه این معدن برای اهالی شاهرود درآمدزایی کند.
به گزارش ایرنا، کوه شاهوار با ارتفاع 3945 متر بلندترین قله در قسمت شرقی رشته‌کوه البرز است، شاهوار در شمال شهرستان شاهرود و در مرز دو استان گلستان و سمنان واقع شده است.
این کوه علاوه بر آنکه از مهمترین تامین کنندگان آب شهرستان شاهرود و روستاهای کوهپایه آن است، یکی از رویشگاه‌های ارزشمند 'سرو‌کوهی' (اُرس) نیز محسوب می‌شود. از سوی دیگر، این قله نزد اهالی شاهرود به عنوان یکی از نمادهای طبیعی این شهرستان محسوب می‌شود و همواره مورد توجه است.
بهره برداری از معدن بوکسیت تاش در قله شاهوار شاهرود، موجب نارضایتی بسیاری از مردم و علاقمندان به محیط زیست منطقه شده است.
به عقیده آن ها برداشت مواد معدنی از کوه شاهوار آسیب های جدی در پی دارد، آلودگی ذخایر آبی، تغییر شیب زمین، کم شدن منابع آب، حضور ریزگردها در منطقه شمالی شاهرود، تلف شدن حیوانات و از بین رفتن پوشش گیاهی و گونه های نادر گیاهی فقط بخشی از آسیب هایی است که به آن ها اشاره می شود.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.