حمیدرضا حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت گردشگری استان سمنان در چند سال گذشته مغفول بوده اما با توجه به سیاست های دولت در زمینه توسعه اقامتگاه های بوم گردی، این بخش در 2 سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش رکن اساسی در توسعه گردشگری عشایر است که اداره کل میراث فرهنگی در این بخش با اداره کل امور عشایری استان همکاری کند.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان ادامه داد: اکنون در بخش گردشگری عشایر مباحث کلی مطرح می شود اما برای افزایش اشتغال در این بخش برنامه های تخصصی و موردی ارایه شود.

** شناسایی 32 منطقه سمنان برای توسعه گردشگری عشایر
مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: 32 منطقه ییلاقی و قشلاقی بخش عشایری سمنان برای توسعه گردشگری شناسایی شده است.
وی ادامه داد: عشایر سمنان در کنار تولید فرآورده های دامی و گوشت می تواند با توجه به برخورداری از ظرفیت های مختلف در بخش گردشگری هم نقش ایفا کنند.
حسینی اضافه کرد: اکنون در چهار منطقه از 32 منطقه عشایری سمنان طرح های گردشگری اجرا شده که با هم افزایی دستگاه های اجرایی و همکاری بخش خصوصی باید این زیرساخت ها در تمام مناطق عشایری شناسایی شده تکمیل شود.

**سیاه چادرهای عشایری سمنان در نوروز برپا می شود
مدیرکل امور عشایری سمنان گفت: در نوروز پیش رو 12 چادر عشایری در نقاط مختلف استان سمنان از ایوانکی گرمسار تا منطقه عباس آباد میامی برپا می شود.
وی افزود: در چادرهای عشایری سمنان توانمندی و ظرفیت های مردان و زنان عشایر استان با عرضه صنایع دستی و محصولات لبنی به گردشگران معرفی می شود.
حسینی تصریح کرد: 32 فرآورده لبنی مانند کره گوسفندی، انواع دوغ، چیکو، روغن زرد، کشک و ماست در سیاه چادرهای عشایر سمنان در نوروز 98 به گردشگران عرضه می شود.

** ظرفیت های گردشگری عشایر سمنان نیازمند معرفی
مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: ظرفیت های گردشگری عشایر استان سمنان با وجود ظرفیت های مختلف اقتصادی نیازمند معرفی است.
وی خاطرنشان کرد: گلیم، جاجیک، سرگیر عشایر، کلاه پشمی، نمد و پیراهن های پشمی از جمله محصولات صنایع دستی عشایر استان سمنان در نوروز 98 است.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان تصریح کرد: گردشگری عشایری در استان سمنان در چند سال گذشته مغفول بوده است که ایجاد تحول در این بخش نیازمند اجرای طرح های مختلف اقتصادی است.
عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.