به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به اهمیت دیدار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با رهبری در تهران، ابراز داشت: پیروزی جبهه مقاومت نشاندهنده به ثمر نشستن خون شهدای مدافع حرم است.
وی اضافه کرد: جنگ در سوریه مانند جنگ تحمیلی در کشور هشت سال به طول انجامید و اکنون پیروزی سوریه مایه فخر و نشاندهنده شکست مسلم آمریکاست.
شاهچراغی تصریح کرد: تامین امنیت کشور برای این که مردم در فضای امن و با آرامش زندگی کنند بخشی مربوط به کمک به سوریه بود.
وی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه بشار اسد به واسطه حمایت مردمی پیروز جنگ است، خاطرنشان کرد: پیروزی سوریه گواه آینده نگری و عاقبت اندیشی رهبری است.
امام جمعه سمنان گفت: اعطای لقب «قهرمان جهان عرب» به بشار اسد از سوی مقام معظم رهبری که هشت سال در جنگ مقاومت کرد خوشحال کننده است.

** ساده زیستی در برابر ترویج فرهنگ زندگی غربی
وی با اشاره به شیوه زندگی امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: افراد در زندگی مشترک خود به منظور رسیدن به تعالی ساده زیستی، سازگاری و همکاری پیشه کنند.
شاهچراغی تاکید کرد: خانواده ها برای موفق بودن و عاقبت به خیر شدن شیوه زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه (س) را سرلوحه و الگوی زندگی قرار دهند.
وی با اشاره به فرموده رهبری ادامه داد: دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود به دنبال ترویج فرهنگ غربی بین خانواده هاست و الگوبرداری از زندگی ائمه اطهار(ع) و زندگی ایرانی و اسلامی راهکار مقابله با این دسیسه است.

**مداح پولی اثرگذار نیست
امام جمعه سمنان با اشاره به فرموده رهبری در دیدار با مداحان، گفت: گاهی اثرگذاری مداحان از یک روحانی بیشتر است اما اگر مداح به کسب درآمد و پول فکر کند اثرگذار نخواهد بود.
وی بیان کرد: مداحی که برای حضور در مراسم ابتدا درخواست پرداخت هزینه دارد برای جامعه اثرگذار نیست و نباید از آنها استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مردم از معیشت خود ناراحت و نگران هستند اما به فرموده رهبری گوش می دهند و صبر و مقاومت پیشه می کنند تا مسوولان مشکلات را حل کنند.
امام جمعه سمنان اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به واسطه شناختی که از جامعه نیازمند جامعه دارد کمک های مردمی را به جا خرج می کند و مردم نیز به کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک کنند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.