سیدمجتبی اکرم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حذف دفترچه بیمه و نوشتن نسخه به صورت الکترونیکی در مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی و برخی مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود.
وی ادامه داد: حذف دفترچه بیمه و نوشتن نسخه به صورت الکترونیکی موجب کاهش هزینه، صرفه جویی در مصرف کاغذ و ایجاد پرونده سوابق بیماری و دسترسی آسان و سریع به سابقه بیمار می شود.
وی ابراز داشت: استفاده از دفترچه بیمه در مراکز مِلکی درمانی تامین اجتماعی سمنان به طور 100 درصد حذف شده و تمام مراحل پذیرش، ویزیت پزشک و نوشتن نسخه، تزریقات و داروخانه به صورت سیستمی و الکترونیکی و بدون نیاز به دفترچه بیمه انجام می شود.
اکرم افزود: 111 پزشک متخصص و عمومی در استان سمنان با سازمان تامین اجتماعی برای حذف دفترچه بیمه و نوشتن نسخه به صورت الکترونیکی قرارداد امضا کرده اند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: در زمان حاضر 345 مرکز شامل پاراکیلینیک ها، 9 بیمارستان و 15 درمانگاه، پزشکان متخصص و عمومی ، مراکز رادیولوژی و سونوگرافی با تامین اجتماعی به منظور اجرای این طرح قرارداد امضا کرده اند.
به گزارش ایرنا، طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه بیمه در 18 استان اجرایی شده و سمنان یکی از استان های پیشرو در اجرای این طرح و راه اندازی سامانه بوده است.
این سامانه در مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی در استان های گیلان، قزوین، همدان، سمنان، اردبیل، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، مازندران و استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، ایلام، لرستان، زنجان، کرمانشاه و کردستان اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، حدود 70 درصد از جمعیت بیش از 702 هزار نفری سمنان، معادل 491 هزار نفر، تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.