حمیدرضا حسنی شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به پرداخت 600 فقره تسهیلات بانکی به ارزش 22 میلیارد ریال به صنعتگران شهرستان شاهرود، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 120 اثر از هنرمندان صنایع دستی شاهرود دارای نشان ملی و بین المللی شد.
وی با بیان اینکه تاکنون بش از 50 نمایشگاه صنایع دستی شاهرود برپا شده، ابراز داشت: 35 جشنواره گردشگری و آیینی نیز برای معرفی جاذبه های طبیعی، تاریخی و معنوی شهرستان در نقاط گوناگون برگزار شده که از جمله آن ها می توان به جشنواره های سفر به زیستگاه زاغ بور و سفر به توران در منطقه بیارجمند اشاره کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان شاهرود به صدور 950 فقره مجوز مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: با صدور مجوز ایجاد 20 مجتمع گردشگری در شاهرود به زودی کار ساخت این مجموعه ها آغاز و بر ظرفیت های گردشگی شهرستان افزوده می شود.
حسنی ادامه داد: بهره برداری از 2 هتل، یک هتل آپارتمان، 2 مهمانپذیر و چهار سفر خانه سنتی از دیگر فعالیت های انجام شده در حوزه گردشگری در شاهرود است.
وی با بیان اینکه این شهرستان اکنون 36 اقامتگاه خانه مسافر و 35 اقامتگاه بوم گردی دارد، تصریح کرد: مجوز 12 اقامتگاه بومگردی و 20 خانه مسافر دیگر نیز صادر شده است.
به گزارش ایرنا، 11 اثر معنوی، 60 اثر تاریخی و 76 تپه تاریخی شهرستان شاهرود در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این شهرستان پنج موزه دارد.
حدود هشت تعاونی صنایع دستی در شاهرود فعال است. سفال و سرامیک، جاجیم بافی، دست بافته های سنتی، نمدمالی، معرق و منبت چوب، قلم زنی، مسگری و گره چینی از رشته های برجسته هنری در این خطه است.این شهرستان یک شهر ، هشت روستا و هشت منطقه نمونه گردشگری دارد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.