محسن طباطبائیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام دهه مبارک فجر، 115 طرح در بخش آب و خاک، زراعت و باغبانی و دامی، در جهاد کشاورزی دامغان افتتاح و آغاز می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه این تعداد طرح با اعتبار 495 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و تسهیلات بانکی در این دهه به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: 70 میلیارد ریال از اعتبارات طرح های دهه فجر این شهرستان مربوط به تسهیلات بانکی است.
طباطباییان به مهمترین طرح های قابل افتتاح اشاره کرد و گفت: بهره برداری از چندین طرح اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در مساحت یک هزار و 363 هکتار در این دهه انجام می شود.
طباطبائیان افزود: افتتاح 2 واحد فرآوری پسته، بهره برداری از استخر ذخیره آب کشاورزی شهید ساجدی کلاته رودبار با آبیاری 800 هکتار اراضی کشاورزی، ایجاد 2 استخر ذخیره آب کشاورزی و نیز بهره برداری از 40 کیلومتر کانال شبکه انتقال آب زیر سطح از مهم ترین طرح های دهه مبارک فجر است.
وی افزود: موضوع توسعه دامداری در سال های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است که باید با نگاه ویژه به این موضوع توجه شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: در دهه مبارک فجر امسال، چهار واحد دامداری شامل پرورش بوقلمون و سه دامداری صنعتی در این شهرستان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای بیش از 19 هزار هکتار اراضی کشاورزی است، 35 درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.