حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به نقش انکارناپذیر مطالعه در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه اشاره و بیان کرد: اهمیت کتابخوانی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و در این میان رسانه ها یکی از ابزارها و مولفه های گسترش این فرهنگ محسوب می شوند.
وی یکی از ابزارهای مهم در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه را کتاب و سرانه مطالعه افراد آن جامعه عنوان و اضافه کرد: یکی از روش‌ های افزایش سرانه کتابخوانی، تبلیغات و ترغیب مردم به مطالعه و کتابخوانی است که رسانه ها در این امر نقش بسیار مهمی را دارند.
فضیلت با اشاره به دلایل مختلف پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، افزود: وجود شبکه ‌های مجازی یکی از عوامل موثر در پایین بودن سرانه مطالعه در کشور است.
وی ادامه داد: نشریات، خبرگزاری ها و رادیو و تلویزیون، جایگاه ویژه ای در علاقمندی افراد به خواندن کتاب دارند و باید اطلاع رسانی در این زمینه گسترش یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تقدیر از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سمنان به منظور اقدام به معرفی کتاب اشاره کرد و گفت: بازشدن پرونده ویژه معرفی کتاب در این خبرگزاری به منظور گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه، بسیار مهم و ارزشمند است و باید در به عنوان یک کارکرد همگانی در کلیه رسانه های استان تبدیل شود.
وی از اهالی رسانه که در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه فعالیت می کنند به عنوان خادمان حوزه کتاب یاد کرد و گفت: همه باید در افزایش سرانه کتابخوانی در کشور تلاش کنیم تا به نقطه مطلوب در این حوزه دست پیدا کنیم.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.