به گزارش ایرنا، ایرج دلاور رفیعی روز شنبه در آئین اختتامیه هفته قرآن و عترت در استان سمنان با تاکید بر نقش مردم در پیشبرد امور فرهنگی در کشور به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به کاهش اعتبارهای فرهنگی در بودجه سال آینده و کمبودهایی که در حوزه سخت افزار و نرم افزار در این حوزه وجود دارد، جذب و مشارکت بخش خصوصی می تواند در رفع مشکلات فرهنگی کشور بسیار تاثیر گذار باشد.
وی گفت: نظارت، حمایت و سیاستگذاری سه اصل اساسی در عملیاتی کردن برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در آینده فعالیت های میدانی این وزارتخانه به بخش خصوصی و مردم واگذار می شود.
وی افزود: دستیابی به این مهم و هم چنین تحقق اهداف کلی قرآن و عترت، در سایه مشارکت دستگاه های مختلف حوزه فرهنگ و همراهی آحاد مردم اجرایی می شود.
ناظر طرح هفته های قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: تحقق عدالت فرهنگی از دیگر سیاست های اصلی این وزارتخانه است و این عدالت در کشور به صورت جدی عملیاتی می شود.
وی با تاکید بر اینکه این امر با مشارکت تمامی دستگاه های حوزه فرهنگ محقق خواهد شد گفت: برنامه هایی هم چون هفته های قرآن و عترت در استان های کشور با هدف جریان سازی و ترویج گفتمان قرآنی و دستیابی به اهداف عالی و تحقق عدالت فرهنگی، اجرا می شود.
وی افزود: هفته های قرآن و عترت امسال در استان های سمنان، بوشهر، لرستان ، خراسان رضوی و نیز جنوب کرمان برگزار شد.
دلاور رفیعی با بیان اینکه اجرای برنامه های هفته قرآن و عترت مورد تاکید شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت: رسیدن به زیست بوم قرآنی، توجه به سبک زندگی اسلامی و سیره زندگی ائمه معصومین(ع) و لزوم ورود این اصل به زندگی افراد جامعه، از اهداف برنامه های هفته قرآن و عترت است.
ناظر طرح هفته های قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: ترویج و تبلیغ فرهنگ و مفاهیم قرآنی، توجه به سطح کمی و کیفی این فعالیت ها و افزایش ارتباط سازمانی و تعامل مثبت بین دستگاه های فعال در حوزه فرهنگ و قرآن از دیگر اهداف برگزاری این برنامه است.
به گزارش ایرنا، برنامه های هفته قرآن و عترت استان سمنان روز شنبه با برگزاری آئین اختتامیه و تجلیل از برترین ها در سمنان پایان یافت.
این برنامه ها در ١٦ رشته فرهنگی- هنری و با مشارکت اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن ها و موسسه های فرهنگی هنری این استان برگزار شد و در اجرای آن قریب به یک هزار اثر در رشته های مختلف توسط هنرمندان و فعالان فرهنگی هنری ارسال و مورد داوری قرار گرفت.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.