به گزارش ایرنا،سید حسن حسینی شاهرودی یکشنبه در آیین سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، گفت : برای اجرای این امر توافقنامه ای بین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری منعقد شده است .
حسینی افزود: امسال جدای از بودجه ، مبلغ یکصد هزارمیلیارد ریال از محل فروش اوراق مشارکت برای جبران معوقات پرستاران در نظر گرفته شده است.
وی وزارت بهداشت و درمان را در ارتباط مستقیم با بدنه جامعه خواند و گفت: فراهم کردن رفاه و ارتقای معیشت مردم هدف ما بوده و هیچگاه سیاسی کاری نداشته ایم.
نماینده مردم شاهرود و میامی با اشاره به اینکه بدنبال توسعه متوازن در استان هستیم، تصریح کرد:مسوولان باید اقدامات زیر ساختی در روستا ها و شهرها انجام دهند تا از مهاجرت بی رویه به کلان شهرها جلوگیری شود.
وی با اشاره به این که 600 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فرودگاه بین المللی شاهرود اختصاص داده شده،گفت: با تکمیل فرودگاه تحول عظیمی در حوزه اقتصادی به خصوص کشاورزی بوجود می آید و می توان محصولات تازه خوری ،صنایع دستی و حتی سیمان را به کشورهای همسایه ارسال کنیم.
حسینی با بیان اینکه فرودگاه بین المللی دروازه توسعه اقتصادی شهرستان شاهرود است، افزود: با تشکیل کمیته معتمدین و موثرین شهر و کمک های مردمی توانستیم فرودگاه شاهرود را بدون حمایت دولتی تا این مرحله پیش ببریم .
وی از تجهیز و تکمیل بیمارستان بهار خبر داد و ادامه داد: برای این کار بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گرفته شده است .
حسینی با اشاره به اینکه 150 میلیارد ریال برای تجهیز و تکمیل آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام حسین(ع) اختصاص یافته،افزود: با راه اندازی این بخش تا کنون 100 عمل آنژیوگرافی در آن انجام شده و از اعزام این افراد و خانواده به شهری دیگر جلوگیری شده است.
وی با اشاره به اینکه 25 متخصص در 2 ماه گذشته جذب شهرستان شده اند،تصریح کرد: راه اندازی چهار رشته تحصیلی جدید،راه اندازی یک پایگاه فوریت های پزشکی و افتتاح پلی کلینیک اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) از دیگر اقدامات انجام شده است.
نماینده مردم شاهرود و میامی افزود: اعتبارات گرفته شده در سفر استانی رییس جمهور، پنج هزار میلیارد ریال به میزان اعتبارات 11 سال است .
وی از اختصاص 420میلیارد ریال اعتبار به به بخش بهداشت ، درمان و آموزش میامی هم گفت و ادامه داد: پنج دستگاه آمبولانس خریداری شده و 10 دستگاه دیگر هم مجوز خرید از وزیر گرفته شده تا شهرستان بی نیاز شود.
حسینی از ساخت دانشکده دندانپزشکی به همت یکی از خیرین شهردر بسطام خبر داد و گفت: بالاترین اعتبارات در دستگاه های اجرایی شهرستان به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اختصاص یافته است.
رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم در این آیین گفت: بزرگترین سرمایه ما نیروی انسانی بوده و باید با ایجاد انگیزه موجبات خدمت و رضایت به مردم را فراهم کنیم.
چمن با بیان اینکه ما با تمامی مشکلات به کار خود ادامه می دهیم،افزود: در پرداخت فیش آب،برق،گاز و تلفن هم با بدهی های سنگینی روبرو هستیم .
وی با اشاره به استعفای وزیر بهداشت تصریح کرد: با آرایش جدید مدیریتی در وزارتخانه و با توجه به اینکه حلقه های اتصالی به دولت به سر کار آمده اند، به نظر بهبود نسبی و شرایط بهتری در راه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه رضایت بیماران برای ما شرط است،افزود: خوشبختانه با نظر خواهی انجام شده تا حدود زیادی رضایت مردم جلب شده و با شرایط جدید امیدواریم رضایت کامل مردم جلب شود.
در پایان این آیین از پرستاران نمونه تجلیل به عمل آمد.
حوزه فعالیت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شهرستان های شاهرود و میامی با 260 هزارتن جمعیت و حدود60هزارکیلومتر مربع مساحت است.
این دانشگاه از سال 52 با عنوان آموزشگاه بهیاری کار خود را آغاز کرد، در سال 61 به دانشکده مامایی و پرستاری و در سال 71 به دانشکده علوم پزشکی ارتقاء یافته است. مجموعه کنونی از اسفند 86 با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود در حال فعالیت است و اکنون دارای یکهزار و 700 دانشجو در 9 رشته کارشناسی، 6 رشته کارشناسی ارشد و پنج رشته دکترای تخصصی است.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.