علی آقا یحیایی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد که وارد جنگل ابر شاهرود شدند به علت وضعیت نامناسب مسیر و شدت برف و کولاک در زمان بازگشت دچار مشکل شده و در این جنگل گرفتار شده بودند.
وی بیان کرد: ساعت 11 و 21 دقیقه با گزارش به پایگاه امدادی هلال احمر منطقه، نیروهای امدادی این جمعیت به محل عزیمت کردند.
یحیایی با بیان این که 2 گردشگر در سلامت کامل هستند، تصریح کرد: با تلاش 2 ساعت و 30 دقیقه ای امدادگران، گردشگران نجات یافتند و توسط عوامل جمعیت هلال احمر به پایگاه خرقانی برای اسکان انتقال داده شدند.
به گزارش ایرنا، جنگل ابر با 35 هزار هکتار وسعت از جنگل های زیبا و خوش آب و هوای استان سمنان است که در 50 کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان و در روستای ابر قرار دارد.

** امدادرسانی هلال احمر به مصدومان تصادف های جاده ای
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به تصادف خودرو نیسان با پژو 405، ابراز داشت: این سانحه در کیلومتر 2 محور ایوانکی به گرمسار در ساعت 12 و 9 دقیقه امروز رخ داد.
وی اضافه کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر به چهار حادثه دیده تصادف سواری خودرو نیسان با پژو 405 امدادرسانی کردند و حادثه دیدگان اسکان داده شدند.
یحیایی ادامه داد: ساعت 13 و 35 دقیقه امروز واژگونی یک دستگاه کامیون در کیلومتر 40 محور سمنان به فیروزکوه در فرعی روستای اروانه، منجر به مصدوم شدن یک نفر شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان یادآور شد: سه تیم عملیاتی با 9 امدادگر طی چند ساعت اخیر با شروع برف و کولاک در استان برای امداد و نجات به مسافران این استان خدمات رسانی کردند.
به گزارش ایرنا، طی امروز پنجشنبه تا فردا جمعه در استان سمنان بارش باران و در نواحی سردسیر و کوهستانی، بارش برف پیش بینی می شود.
احتمال بارش تگرگ و گاهی تندباد در برخی نقاط این استان با شدت بیشتر در نواحی جنوبی و غربی و احتمال کولاک در بخش هایی از نواحی شمالی و کوهستانی استان به ویژه از اواخر وقت پنجشنبه و جمعه پیش بینی می شود.
در راه های ارتباطی شاهرود به استان گلستان و محور سمنان- فیروزکوه و شهمیرزاد - فولادمحله برای امروز بارش برف گزارش شده است.
عوامل انتظامی و امدادی استان سمنان همواره به مسافران توصیه می کنند در هر یک ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت را در برنامه سفر خود قرار دهند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.