به گزارش ایرنا، سید حسن حسینی شاهرودی شنبه در جشن مردمی ارتقاء فرودگاه شاهرود به فرودگاه بین المللی که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان سمنان و شهرستان های شاهرود و میامی برگزار شد، با بیان اینکه تا پارسال هیچ اعتبار دولتی برای فرودگاه شاهرود هزینه نشد، افزود: برای توسعه این فرودگاه تاکنون حدود هشت میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به کمک دولت تدبیر و امید برای توسعه فرودگاه در یک سال گذشته، اظهار داشت: سفر رئیس جمهوری به شاهرود علاوه بر ارتقاء فرودگاه برکت معنوی هم داشت و اقتدار جمهوری اسلامی را در برابر چشم دشمنان به نمایش گذاشت.
این نماینده مجلس با بیان اینکه اعتبارات اختصاص داده شده به استان سمنان در سفر ریاست جمهوری حدود هشت برابر بودجه سالانه آن است، تصریح کرد: پیش از سفر سعی شد مشکلات عنوان شود که نتیجه بعدا اعلام می شود.
حسینی شاهرودی اختصاص اعتبار برای راه های شرق استان سمنان، ایجاد مرکز جامع سرطان و اتمام اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) را از مصوبات سفر رییس جمهوری برشمرد و افزود: در این سفر کارخانه ذوب فولاد با ظرفیت 100 هزار تن افتتاح شده و هم زمان عملیات اجرایی گام دوم آن آغاز شد.
وی با اشاره به کلنگ زنی کارخانه ذوب آهن شاهرود باظرفیت ایجاد 2 هزار اشتغال ابراز کرد: تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری شاهرود هم در دستور کار قرار گرفت.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به ایجاد پست برق 63 کیلو ولت طرود هم اشاره کرد و گفت: اگر معادن مس، پتاس و سرب را فعال کنیم بر اقتصاد کل استان تاثیرگذار است.
حسینی شاهرودی به ارتقاء فرودگاه شاهرود هم اشاره کرد و گفت: در کشور 30 فرودگاه مرز هوایی دارند و 9 فرودگاه بین المللی هستند.
وی هدف از ساخت این فرودگاه را صادرات محصولات کشاورزی شهرستان عنوان کرد و افزود: بیشترین صادرات استان سمنان مربوط به شاهرود است ، فقط یکی از شرکت های مستقر در این شهرستان 60 میلیون دلار صادرات داشته است.
وی ادامه داد: بین المللی شدن فرودگاه شاهرود حجم مبادلات و صادرات محصولات کشاورزی این شهرستان را 10 برابر می کند.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.