به گزارش ایرنا، فرومد و چند روستای دیگر مانندفیروز آباد، عباس آباد و استربند با بیش از 2هزارو 500 تن جمعیت در بخش مرکزی شهرستان میامی واقع شده اند. این روستاها بیش از 100 کیلومتر با میامی و حدود 200 کیلومتر نیز با شاهرود فاصله دارند. همچنین شهرستان داورزن خراسان رضوی 20 کیلومتر با این روستاها فاصله دارد.
نبود اورژانس در نزدیکی این روستاها مردم را با چالش های بسیاری روبرو کرده است. یکی از اهالی فرومد دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: اگر بیماری اورژانسی داشته باشیم آمبولانسی نیست که او را به بیمارستان برساند.
وحید موسوی ادامه داد: برای رساندن بیمار خود به بیمارستان مجبور می شویم خودرویی اجاره کنیم تا ما را به شاهرود یا میامی برساند و هزینه دربستی خودروی کرایه هم زیاد می شود.
یکی دیگر از ساکنان این روستا هم با بیان اینکه مردم منطقه درآمد زیادی ندارند که برای هزینه های درمان بپردازند، افزود: اگر بخواهیم تاکسی کرایه کنیم تا به شاهرود یا میامی برسیم باید هزینه زیادی متحمل شویم اگر هم به داورزن برویم دفترچه های بیمه روستایی ما را قبول نمی کنند.
عبدالرضا سلیمانی اضافه کرد: تا به حال چندین بار از مسوولان درخواست استقرار آمبولانس داشتیم اما هیچ اقدامی انجام نشده است.
یکی دیگر از اهالی منطقه هم گفت: وقتی به مراکز درمانی داورزن مراجعه می کنیم دفترچه های روستایی ما را قبول نمی کنند و می گویند زیر پوشش استان سمنان هستید.
محمد نصرتی ادامه داد: علاوه بر این برخورد خوبی هم با ما نمی شود و گویا برایشان سخت است به مردم روستایی شهرستان همجوار خود خدمت ارائه دهند.
با این حال تلاش خبرنگاران ایرنا برای دریافت پاسخی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بی نتیجه مانده و چندین بار با درخواست مصاحبه موافقت نشد.
روستای هدف گردشگری فرومد با 2هزارتن جمعیت در 115کیلومتری میامی و 20 کیلومتری شهرستان داورزن استان خراسان رضوی قرار دارد.
مقبره شاعر بنام قرن هفتم و هشتم ایران، ابن یمین فریومدی در این روستا قرار داشته ویکی از جاذبه های گردشگری آن است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.