به گزارش ایرنا، مقابل سالن اجتماعات امیرکبیر دانشگاه سمنان جمعیت بسیاری ایستاده اند و منتظر اعلام زمان ورود به سالن جهت شرکت در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز و استماع پیام رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بودند.
دانشجویان دختر و پسر دانشگاه سمنان، علما و روحانیان حوزه های علمیه و حتی دروازه بان تیم ملی فوتبال از حاضران در این اجلاس بودند که امروز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

**پیام مقام معظم رهبری حسن شروع اجلاس
حسن شروع بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در نوبت صبح پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، پیام حضرت آیت الله خامنه ای بود که عطر این پیام مشام همه حضار را عطر آگین ساخت.
این پیام ارزشمند را آیت الله سید محمد شاهچراغی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان سمنان برای حضار خواند.
مقام معظم رهبری در این پیام فرمودند: اجلاس سالانه‌ نماز از سویی نشانه‌ حق‌گزاری در برابر فریضه‌ای است که می تواند بر همه‌ اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آن ها را کارآمد کند: «إن قُبِلَت قُبِلَ ماسِواها» و از سوی دیگر خدمت بزرگی است به آنان که حق این هدیه‌ الهی را ندانسته و در آن سهل‌انگاری می کنند.
ادامه پیام بدین شرح است: نماز آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می کشاند و اعتلاء می بخشد.
بخش مهمی از گرفتاری ها و آلودگی های ما براثر نپرداختن به این حقیقت هشدار دهنده است. از این رو ترویج نماز با همه‌ شیوه‌های اثرگذار، در شمار وظایف بزرگی است که همه باید بدان اهتمام ورزیم و شما دست‌اندرکاران این اجلاس بویژه عالم مجاهد جناب حجت الاسلام آقای قرائتی بحمدالله در این راه از توفیق الهی بهره‌مند شده‌اید.
آموزش و پرورش می تواند در این عرصه از اثرگذارترین‌ها باشد.
مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است.

** شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز موضوع اجلاس
موضوع بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» بود که در سالن امیر کبیر دانشگاه سمنان برگزار شد.

** ارائه گزارش هیات ارزیابی ستاد اقامه نماز توسط نماینده رئیس جمهوری
محمد حسین رضایی نماینده رئیس جمهوری در امر نماز و رئیس هیات ارزیابی ستاد اقامه نماز گزارشی از این هیات برای حاضران قرائت کرد.
وی هم چنین از فعالیت برخی دستگاه های اجرایی کشور و استان سمنان تشکر و قدردانی کرد.

** قرائتی از دست نوشته هاشمی رفسنجانی گفت
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در این اجلاس به عنوان نخستین سخنران گفت: دست نوشته ای از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر این که همه امکانات جمهوری اسلامی باید در خدمت اقامه نماز قرار بگیرد را در اختیار دارم که به رهبر معظم انقلاب عرضه کردم و ایشان نیز این دست نوشته را تایید فرمودند.
قرائتی با اشاره به خاطراتی از حضرت امام (ره) در مورد اهمیت دادن به نماز اول وقت اظهار کرد: اهمیت نماز به حدی بالاست که مدیران دستگاه ها خود باید مسئولیت اقامه شایسته آن را داشته باشند و امکانات اقامه نماز را فراهم کنند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به بنده فرمودند اگر وزیری در امر نماز خوب کار می کند، زبانی تشکر کن و وزیری که به این مساله توجه لازم را ندارد، به رئیس جمهوری نام وی را متذکر شوید.

** تجلیل از برگزیدگان توسط رئیس جمهوری
15 نفر از برگزیدگان و دستگاه های اجرایی فعال در امر نماز جوایز و لوح تقدیر خود را از دستان رئیس جمهوری دریافت کردند.
وزارت کشور، سازمان بهزیستی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نیرو، بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان دستگاه‌ های برگزیده در حوزه نماز از جمله دستگاه های برتر معرفی شدند.
وزارت آموزش و پرورش نیز به دلیل آموزش و توانمندسازی آموزش‌یاران نهضت سواد آموزی و مدیران مدارس و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با موضوع نماز نیز لوح تقدیر خود را از دکتر روحانی دریافت کرد.
سید محمد مهدی موسوی محب به عنوان نوجوان نمونه نمازی، سید موسی بلادیان رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان به دلیل 28 سال خدمت داوطلبانه و افتخاری در ستاد اقامه نماز، معصومه بهرامی به دلیل تجربه موفق در جذب دانش آموزان به نماز و قاسم شریفی به دلیل اقدام ویژه در آموزش نماز در مدارس استان سمنان تقدیر و تجلیل شدند.

** سنگربان تیم ملی سفیر نماز شد
در اجلاس سراسری نماز در سمنان علیرضا بیرانوند به عنوان ورزشکار نمونه در این حوزه تجلیل و به عنوان سفیر نماز معرفی شد و از رئیس جمهوری لوح تقدیر خود را دریافت کرد.

** پخش کلیپ بسیار تاثیر گذار
کلیپی بر روی صفحه تعبیه شده در کنار سکوی سخنرانی پخش شد که در آن دانش‌ آموز فعال و باهوشی صحبت می کرد که چهار سال است برای شرکت در نماز جمعه، مسیر 12 کیلومتری روستای خود تا شهر را با پای پیاده طی می‌کند.
همچنین جانبازی قطع‌ نخاعی که برای اقامه نماز در 12 مسجد تاثیرگذار است نیز در این کلیپ صحبت کرد.

**تجهیزات کامل در جایگاه خبرنگاران
مسئولان برگزاری این اجلاس، جایگاه ویژه ای کنار در وردوی سالن برای خبرنگاران تدارک دیده بودند تا در روند انعکاس سریع، موثر و مطلوب خبرهای اجلاس خللی وارد نشود.
تعداد کافی رایانه هایی که به اینترنت متصل بودند کار خبرنگاران را جهت سرعت انتقال اخبار، تسهیل کرده بود.
اما در این میان با توجه به جمعیت بالای حاضر در سالن، کیفیت پایین صدای سخنرانان سبب آزار خبرنگاران در هنگام یاداشت خبرها شد.

** داغی بازار مصاحبه ها
بازار مصاحبه‌ها هم داغ بود. خبرنگاران خبرگزاری ها، مطبوعات، رادیو و تلوزیون هر کدام فرصتی که پیدا می کردند، شروع به مصاحبه با یکی از حضار می کردند.
مصاحبه با افراد برگزیده و فعال در امر نماز در اولویت همه خبرنگاران بود.

** عکس یادگاری با علیرضا بیرانوند
پس از خروج حضار از سالن امیرکبیر، همه در تلاش بودند با سنگربان تیم ملی، علیرضا بیرانوند عکس یادگاری بگیرند.
در این میان برخی از روحانیان مدعو در اجلاس نیز مانند دیگر مردم عاشق وطن و میهن و تیم ملی، با علیرضا بیرانوند عکس یادگاری گرفتند.

** دیگر برنامه های اجلاس در نوبت صبح
اجرای سرود نماز توسط گروه سرود دانش آموزی سمنان، ارائه ایده و تجربه موفق در دعوت به نماز و برگزیده فراخوان، پخش مستند الگوهای موفق دعوت به نماز، بیان مهارت ها و شیوه های نو در دعوت به نماز و اقامه نماز ظهر و عصر از جمله برنامه های دیگر اجرایی در نوبت صبح اجلاس سراسری نماز بود.

** نوبت عصر اجلاس با غیبت دو وزیر برگزار شد
این اجلاس یک‌ روزه در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد و سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پروش و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سخنرانان نوبت عصر بودند که در این اجلاس حضور پیدا نکردند.
همچنین میزگردی تخصصی با حضور فرهیختگان و پژوهشگران نماز برگزار شد که صاحبنظران در آن جدیدترین مباحث درباره شیوه ‌ها و مهارت ‌های دعوت به نماز را مطرح کردند.
حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز جمع‌بندی از اجلاس ارائه داد.
یک هزار و 550 اثر به دبیرخانه اجلاس سراسری نماز ارسال شد که 40 اثر برگزیده تلقی می‌شود.
بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز از شبکه قرآن سیما، شبکه استانی سمنان، شبکه شما و رادیو معارف به طور مستقیم پخش شد.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.