محمد سعیدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در بخش کنترل بیماری های دامی که خسارت های جبران ناپذیری به اقتصاد استان سمنان وارد می کند باید اعتبارها به موقع به اداره کل دامپزشکی تزریق شود.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر برای کنترل بیماری های دامی واگیر طرح رصد و پایش در اداره کل دامپزشکی به خوبی انجام می شود و یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک، 84 هزار دام سنگین و 13 هزار نفر شتر در استان سمنان به منظور ریشه کنی بیماری های واگیر به صورت منظم پالایش می شود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد دام استان در اختیار عشایر است اجرای طرح «گروه ویژه عشایر» برای رصد بیماری واگیر عشایر در سمنان به دلیل کمبود اعتبار به صورت ناقص در حال اجرا است.
سعیدی اضافه کرد: برای اجرای این طرح سالانه 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که به طور متوسط در سال یک میلیارد ریال از آن تخصیص می یابد.
وی تصریح کرد: در سال های گذشته مبارزه با انگل های خارجی در طرح گروه ویژه عشایر در بخش دام سبک استان سمنان اجرا شد و سازمان بسیج در کنترل بیماری های واگیر با اداره کل دامپزشکی همکاری های قابل توجهی دارد.
وی افزود: در زمان حاضر حتی یک راننده در ساختار اداره کل دامپزشکی استان سمنان تعریف نشده است و دامپزشکان این نهاد برای عزیمت به نقاط مختلف روستایی و عشایری با مشکلات متعددی روبه رو هستند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: تخصیص به موقع اعتبار و رفع مشکلات زیرساختی در این اداره کل به افزایش سلامت عمومی و جلوگیری از خسارت های اقتصادی به واسطه شیوع بیماری های واگیر دام و انسان کمک می کند.
بیش از یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک و حدود 100 هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.