به گزارش ایرنا، همایون جورابلو عصر یکشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: چهار میلیارد ریال صنایع‌دستی در 2 روز گذشته و در مرحله دوم بازدید شرکت استارتاپ صنایع دستی از این دیار به فروش رسید، در مرحله نخست، پنج میلیارد ریال صنایع دستی استان سمنان به فروش رفت.
جورابلو تاکید کرد: رویکرد جدید صنایع دستی این استان توسعه و تقویت بازار، افزایش فروش محصولات و متناسب سازی عرضه و تقاضا در این حوزه است.
وی تصریح کرد: بهره‌گیری از روش‌های جدید بازاریابی و توافق اداره میراث فرهنگی استان سمنان با یکی از استارتاپ ‌های موفق صنایع دستی، زمینه فروش انبوه صنایع دستی استان را فراهم کرد.
وی ادامه داد: بخش مهمی از دغدغه فروش هنرمندان با اتخاذ این تدابیر برطرف شد.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به حجم تولیدات هنرمندان استان، اظهارداشت: پیش از این بخشی از تولیدات هنرمندان استان در بازارهای داخلی و خارجی با واسطه به فروش می‌رسید، اما همواره حجم تولیدات بیش از میزان فروش بود.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: فروش محصولات صنایع ‌دستی در قطارها، ایجاد فضاهای ثابت در محورهای اصلی استان جهت عرضه و فروش صنایع دستی، فروش اینترنتی محصولات به ویژه استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ ها از جمله راهکارهای جدید فروش صنایع دستی استان است.
به گزارش ایرنا، بیش از چهار هزار و 500 هنرمند صنایع دستی در استان سمنان در 52 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.