به گزارش ایرنا، محمد طاهری عصر دوشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا استان سمنان افزود: اکنون 21 حلقه چاه نیمی از منابع آب آشامیدنی مرکز استان سمنان را تامین می کند.
وی خاطر نشان کرد: در سال 95 بیش از 440 لیتر بر ثانیه از چشمه روزیه و 120 لیتر بر ثانیه از منطقه گل رودبار آب برای استفاده شهروندان مرکز استان تولید می شد که این رقم در زمستان 96 به دلیل کاهش بارندگی ها به ترییب به 272 و 90 لیتر بر ثانیه رسید.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد: در زمان حاضر دِبی آب چشمه روزیه و گل رودبار به ترتیب 245 و 80 لیتر برثانیه رسیده است.
طاهری اضافه کرد: نیاز آب برای شهر شاهرود 820 لیتر بر ثانیه است که در زمان حاضر 650 لیتر برثانیه آن تامین می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد: انتقال آب بین حوزه ای برای رفع چالش کم آبی در شهرستان شاهرود اجتناب ناپذیر است که باید با رفع مسائل اجتماعی این طرح مهم‌ منطقه ای مانند انتقال آب از چشمه سارهای قطری به شاهرود اجرایی شود.
وی تصریح کرد: با همکاری کمیته بحران شاهرود، حفر هشت حلقه چاه در دستور کار است که با اجرای این طرح بخش قابل توجهی از مشکلات آب آشامیدنی در این‌ منطقه از استان سمنان برطرف می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: مهم ترین چالش در استان سمنان کمبود آب است که باید با اتخاذ تدابیر راهبردی و اجرای طرح انتقال آب از سایر حوزه ها برای رفع این چالش اقدام کرد.
محمد جهانگیریان رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز در این بازدید اهداف و رسالت های خبرگزاری ایرنا و نیز برنامه های این خبرگزاری در استان را تشریح کرد.
به گزارش ایرنا، 265 هزار انشعاب آب آشامیدنی در 20 شهر سمنان نصب شده است و‌ منابع آبی این استان با 120 حلقه چاه ، چشمه روزیه و گل رودبار، قنات شاهرود، سد شهید شاهچراغی و سد نمرود تامین می شود.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.