به گزارش ایرنا، بهزاد فراهانی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان سمنان در تالار تئاتر این شهر، افزود: در کشور تئاتر ملی وجود ندارد و به عبارتی تلویزیون ملی وجود ندارد و باید مسوولان بپذیرند صدا و سیما عملکرد خوبی ندارد.
به گفته وی، اکنون تئاتر در کشور جایگاه واقعی خود را در رسانه ملی به منظور اثرگذاری پیدا نکرده است.
رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر ایران گفت: تئاتر بهترین ابزار روانی برای اثرگذاری و اهرمی برای انتقال مفاهیم به جامعه است.
وی افزود: تئاتر با وجود اثرگذاری و مزایایی که دارد هنرمندان آن به لحاظ اقتصادی دچار مشکل و تنگنا هستند و لازم است مسوولان به عرصه هنر بیش از گذشته توجه کنند.
فراهانی اظهار داشت: تئاتر هنر نمایشی است که در فرهنگ سازی و انتقال مفاهیم به جامعه هدف اثرگذار است اما در صدا و سیما تئاتر پخش نمی شود و اکنون این هنر مورد بی توجهی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: تشکیل خانه تئاتر موجب حفظ منافع صنفی، افزایش همنشینی و همبستگی می شود از این رو ضروریست هنرمندان برای تشکیل خانه تئاتر در استان های خود تلاش کنند.
رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر ایران ابراز داشت: استفاده از ظرفیت خیران سرمایه گذار و مشوق های تبلیغاتی نقش مهمی در رونق هنر تئاتر دارد که نباید از این ظرفیت غافل شد.
وی خاطر نشان کرد: استان سمنان از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود و باید تلاش شود برای هنر و ورزش این استان سهمی از مالیات پرداختی در نظر گرفته شود.
رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر ایران گفت: نقد رفتار رمز موفقیت است و برای دستیابی به موفقیت باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر و دومین جشنواره نمایشنامه نویسی استان سمنان از هجدهم تا بیستم آبان 97 به مدت سه روز در سالن های تئاتر شهر، حکیم الهی و تالار آفتاب شهر سمنان با رقابت هفت گروه نمایشی برگزار شد و امشب با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.