گزارش ایرنا، سرهنگ موسی بزرگی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در هفت ماهه سال 96 در استان سمنان 33 نفر و امسال 24 نفر در تصادفات جان باختند که نشاندهنده کاهش 9 نفری تعداد جان باختگان تصادفات امسال در مقایسه با سال گذشته است.
وی ادامه داد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در هفت ماهه امسال مربوط به عابر پیاده با سهم 42 درصدی، راکب موتورسیکلت با سهم 38 درصدی و سرنشین با سهم 12 درصدی بوده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان اظهار داشت: از ابتدای سال 97 تا پایان مهر 10 عابر پیاده، سه سرنشین و 9 راکب موتورسیکلت جان خود را در تصادفات رانندگی از دست دادند.
بزرگی تصریح کرد: کمترین آمار تصادفات در هفت ماهه امسال در استان سمنان مربوط به ترک نشین و راننده هر کدام با سهم چهار درصد بوده است.
وی اضافه کرد: در هفت ماهه امسال یک نفر ترک نشین و یک نفر راننده در تصادفات جان باختند.
وی یادآور شد: از ابتدای سال 97 تا پایان مهرماه شهرستان سمنان سهم 46 درصدی، شهرستان شاهرود سهم25 درصدی و دامغان سهم هشت درصدی در تلفات حوادث رانندگی برحسب کاربران ترافیکی داشته اند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: بر اساس آمار در هفت ماهه امسال بیشترین تصادفات منجر به فوت در شهرستان سمنان و گرمسار رخ داده است.
به گزارش ایرنا، در هر 33 دقیقه یک هموطن در حوادث جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهد، که واژگونی خودرو در نقاط حادثه خیز، با بیش از 30 درصد، پرشمارترین سانحه منجر به فوت در جاده های کشور است که این رقم در استان سمنان تا 65 درصد هم می‌رسد.
اکنون بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر آزادراه و بیش از 15 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد و در مجموع بیش از 75 درصد ترافیک عبوری در محورهای برون شهری در 34 هزار کیلومتر محورهای شریانی انجام می شود.
استان سمنان بیش از هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از 600 کیلومتر از مسیر بیش از 900 کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از 15 میلیون نفر از جاده های سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.