به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر عبدوس در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، افزود: نخبگان و اندیشمندان در راستای تدوین سند چشم انداز 50 ساله کشور اهتمام ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به ضرورت تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، بیان کرد: این الگو که نشان از درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری دارد، پیشرفت و آبادانی همیشگی کشور را منجر می شود.
عبدوس اظهار داشت: با وجود همه مشکلات و تهدیدها، 25 میلیون جمعیت در راهپیمایی اربعین از شیعه، سنی و کشورهای مختلف به سمت کربلا حرکت کردند که نشان از اتحاد شیعه و سنی دارد‌.
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به این که نقشه ها و دسیسه های استکبار به منظور جدایی مسلمانان شکست خورده است ادامه داد: اتحاد شیعه و سنی و قرار گرفتن آنان در یک صف، زمانی رخ داده است که دشمنان اسلام همه توان و نیرو های خود را برای تخریب رابطه و ایجاد تفرقه بین مسلمانان به کار بستند.
وی تصریح کرد: امروز دشمن شناسی برای نسل جوان آسان شده است و این قشر با ایمان و اطاعت از رهبری برابر تمام مشکلات و فشارهای اقتصادی دشمنان ایستادگی می کنند.
عبدوس با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) درباره آمریکا که هیچ غلطی نمی تواند بکند یادآور شد: با گذشت 40 سال، این امر به طور کامل محرز شده است.
وی با اشاره به ضرورت ها برای پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان بیان کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان در جبهه های نبرد امری اجتناب ناپذیر است.
امام جمعه موقت سمنان با بیان این که دشمن در پی سست کردن پایه های مقاومت است، تصریح کرد: در کنار ایستادگی و دوری از کاهلی، یاد و ذکر خدا موجب بی اثری وسوسه و دسیسه های تفرقه انگیز دشمنان می شود.
عبدوس با اشاره به ضرورت داشتن عزت نفس جامعه در برابر دشمنان نظام جمهوری اسلامی، خاطر نشان کرد: اطاعت و تبعیت از فرمان های رهبری و نظم پذیری سبب جلوگیری از نزاع و افزایش تقویت نیروی جبهه های داخلی می شود.
وی ادامه داد: تفرقه و جدایی بین نیروهای داخلی منجر به شکست عزت و مقاومت مسلمانان است.
امام جمعه موقت سمنان خاطر نشان کرد: غرور یکی از آفت هایی است که پیروزی در برابر دشمنان را کاهش می دهد.
7408/9891
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.