به گزارش ایرنا، هما اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خدمات مورد نیاز بیماران خاص و هزینه داروها در زمان حاضر افزایش یافته و بیماران خاص احتیاج به کمک های خاص دارند و اکنون کمک ها و حمایت ها از این بیماران کافی نیست.
وی ادامه داد: پنج عنوان بیماری شامل بیماران پیوندی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس و دیالیزی در دسته بیماران خاص قرار دارند و سرطان، بیماری های ریوی و بیماری های ناتوان کننده در دسته بیماری های دشوار و پرهزینه قرار می گیرند.
وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی سمنان در زمینه آزمایشگاه و انجام آزمایش های مورد نیاز بیماران خاص هر سه ماه به صورت رایگان، خدمات مشاوره ای و بستری مانند پرداخت نکردن هزینه فرانشیز به وسیله بیمار و کمک موردی به افراد نیازمند در زمینه درمان در قالب بسته های حمایتی کمک می کند.
اسماعیلی تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال دانشگاه علوم پزشکی سمنان به 359 بیمار خاص و در سال گذشته به 2 هزار و 235 بیمار خاص ارائه خدمت کرده است.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی سمنان در شش ماه نخست امسال در قالب بسته های حمایتی به 67 بیمار دیالیزی 32 میلیون ریال، به 241 بیمار مبتلا به ام اس 500 میلیون ریال، به 44 بیمار تالاسمی 75 میلیون ریال و به هفت بیمار هموفیلی 2 میلیون ریال کمک کرده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی سمنان به یک هزار و 384 بیمار مبتلا به ام اس ارایه خدمت کرده و در حدود 900 میلیون ریال نیز در خدمت رسانی به این بیماران تخفیف قائل شده است.
مسئول بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: سال گذشته 586 بیمار دیالیزی از دانشگاه علوم پزشکی خدمات دریافت کردند و به میزان 131 میلیون و 748 هزار ریال در قالب بسته حمایتی به این بیماران کمک شد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 383 نفر ازبیماران خاص زیر چتر بیمه سلامت هستند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.