سید حسن میرعماد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: راه اندازی مرز هوایی برای دو فرودگاه مرکز استان و شهرستان شاهرود می تواند در استاندارد سازی محصولات کشاورزی و توسعه صادرات در این بخش کمک کند.
وی خاطر نشان کرد: سیب، انگور، زیتون، انار، خربزه، زرد آلو و پسته از جمله محصولات کشاورزی استان سمنان است که می توان با اهمیت بخشی زیرساخت های ارتباطی مانند بازسازی جاده های روستایی و صادرات فوری با هواپیما، برای افزایش صادرات در این بخش از اقتصاد استان گام برداشت.
میرعماد ادامه داد: سالانه بیش از 20 درصد از محصولات کشاورزی استان به دلیل نبود واحدهای فرآوری و بسته بندی و زیرساخت های صادرات به نقاط مختلف جهان فاسد می شود که توسعه فرودگاه های سمنان گامی مهم و اساسی برای توسعه کسب و کار برای بیش از 45 هزار کشاورز استان است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی سمنان اضافه کرد: با راه اندازی فرودگاه در مرکز استان می توان در توسعه صادرات و واردات محصولات کشاورزی در سمنان گام های مهمی برداشت و در آینده نزدیک اثرهای مثبت راه اندازی این طرح مهم منطقه ای برای آحاد مردم قابل لمس خواهد بود.
میرعماد تصریح کرد: اکنون 70 تا 75 درصد از محصولات کشاورزی استان سمنان به صورت خام به بازار ارسال می شود که راه اندازی دستکم 400 واحد فرآوری و بسته بندی در این منطقه از کشور می تواند حدود 6 هزار شغل جدید در بخش کشاورزی ایجاد کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در 2 سال گذشته مجوز ساخت بیش از 150 واحد فرآوری در بخشی گلخانه و بسته بندی اعطا شد که تا پایان سال جاری این رقم به بیش از 170 مجوز افزایش می یابد.
استان سمنان 45 هزار بهره بردار بخش کشاورزی، 198 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد و بخش کشاورزی حدود 87 درصد آب تولیدی استان را مصرف می کند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.