حجت الاسلام عبدالله واحدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آیین عزاداری اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با سراسر کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه سمنان برگزار می شود.
افزود: در اربعین شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، آیین های عزاداری و مرثیه سرایی در 12 امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان سمنان از جمله امامزادگان یحیی(ع)، علی بن جعفر(ع)، علی اکبر(ع) شهرستان گرمسار و امامزاده قاسم(ع) مهدیشهر برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: در این اماکن مذهبی با حضور روحانیان و مداحان اهل البیت(ع) برنامه های مختلفی از جمله تلاوت قرآن، زیارت عاشورا و اربعین و مداحی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اعزام مبلغ از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، بیان کرد: در روز اربعین، 30 مبلّغ دینی برای ترویج و تبلیغ معارف دینی از سوی این اداره کل در امامزادگان حضور یافته و سخنرانی می کنند.
واحدی با اشاره به راه اندازی موکب خدمت رسانی به زائران پیاده روی اربعین، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه سمنان با مشارکت و همکاری استان های آذربایجان غربی، خراسان شمالی، ایلام و گیلان اقدام به راه اندازی موکبی با ظرفیت اسکان روزانه 800 نفر از زائران در مرز مهران کرده است.
وی با اشاره به اینکه این موکب از 27 مهر ماه راه اندازی شد، بیان کرد: این موکب تا سه روز بعد از اربعین نیز به زائران حسینی خدمات رسانی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: این موکب دارای 80 چشمه سرویس بهداشتی و دوش حمام است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: خادمان این موکب روزانه 9 هزار پرس غذای گرم در وعده های ناهار و شام و پنج هزار میان وعده صبح و عصر را میان زائران توزیع می کنند.
فردا سه شنبه اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، از استان سمنان حدود 10 هزار نفر زائر اربعین هستند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.