به گزارش ایرنا، شهید عبدوس فرزند علی در 14 فروردین سال 1341 در تهران در خانواده ای مذهبی و مقلد امام (ره) و از نظر مادی متوسط متولد شد.
وی از دوران کودکی دارای استعداد فوق العاده ای بود و حتی تا قبل از رفتن به مدرسه مرتب در جلسات قرآن شرکت می کرد و به زودی قرآن را آموخت.
وی به دلیل علاقه وافر به فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی، راهی شهر مقدس قم شد و در مدرسه غدیری ثبت نام کرد و نسبت به کسب معارف، ادبیات، صرف و نحو و منطق همت گماشت. او از ایمانی قوی، اخلاقی پسندیده و رویی گشاده برخوردار و بسیار صبور و متواضع بود.
این شهید بزرگوار از ابتدای انقلاب به پخش و تکثیر نوارها و اعلامیه های امام خمینی (ره)، حتی در شهرستان ها مشغول بود. وی با وجود همه این مسائل و مشکلات و فعالیت ها، با معدل بسیار عالی سال تحصیلی اش را به پایان رسانده و طلبگی را هم تا مرحله رسائل و مکاسب ادامه داد و با شروع جنگ تحمیلی مرتب به جبهه می رفت.
به گفته همرزمانش متانت این شهید بزرگوار که دیدن او انسان را به یاد خدا می انداخت و بردباری، صبوری و خوش خلقی این شهید زبانزد بود.
شهید حجت الاسلام عبدوس در آخرین سمت خود معاون هماهنگی تبلیغات جبهه جنگ در شمال غرب کشور بود.
این شهید والامقام در سن 25 سالگی در اثر اصابت ترکش به پا در منطقه عملیاتی کربلای(4 ) در شلمچه، دعوت حق را لبیک گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد.
مزار این شهید جلیل القدر در گلزار شهدا امام زاده اشرف (ع) سمنان واقع است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.