به گزارش ایرنا، عباس رستمی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان به مناسبت روز جهانی استاندارد، افزود: حمایت ها از محصولات دانش بنیان در زمینه تحقیق های صنعتی و اختراع دانش محور انجام می شود.
وی تصریح کرد: تدوین استانداردها به نوعی حمایت از تحقیقات و توسعه است که سالانه به طور میانگین سه هزار مورد در این سازمان انجام می شود.
به گفته وی، در گذشته پروانه کاربرد علامت استاندارد تنها برای خط تولید کارخانه ها با رعایت الزامات صادر می شد که مخترعان به دلیل نداشتن خط تولید، از گرفتن علامت استاندارد باز می ماندند.
مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: طی یک سال گذشته با همکاری و هم افزایی مطلوب با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شیوه نامه ای به منظور حمایت از کالاهای دانش بنیان تدوین شد.
وی با اشاره به این که برای تولیدات دانش محور با گذر از آزمون های این سازمان گواهی استاندارد محصول صادر می شود، گفت: برای صدور گواهی استاندارد محصولات دانش بنیان دو حالت در نظر گرفته شد.
رستمی بیان کرد: در صورتی که محصول دانش بنیان دارای ویژگی های منحصر به فرد باشد یا این که هیچ گونه استانداردی برای آن در سطح ملی و بین المللی یافت نشود، پس از آزمون های لازم با توجه به مشخصات کیفی اعلام شده، گواهی استاندارد دانش بنیان صادر می شود.
وی تصریح کرد: اگر استانداری جهانی یا ملی برای کالای دانش محور تولید شده توسط نخبگان وجود داشته باشد، پروانه استاندارد دانش بنیان برای آن کالا صادر می شود.
به گفته وی، تا کنون در فرآیند حمایتی سازمان استاندارد از محصولات دانش بنیان 6 مورد گواهی در این زمینه صادر شده است.
مدیرکل استاندارد سمنان افزود: به منظور تسریع و تسهیل در امور شرکت های دانش بنیان و حمایت بیشتر از آن ها در استان، این سازمان با پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و نیز دانشگاه شاهرود نشست و هماهنگی هایی انجام شد.
عباس رستمی، مدیرکل سازمان استاندارد استان سمنان به همراه مجید حیدریان معاونت فنی و اجرایی این اداره کل ضمن حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) از این مجموعه بازدید کردند و در نشست خبری با خبرنگاران این مرکز حضور یافتند.
محمد جهانگیریان رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز در این بازدید اهداف و رسالت های خبرگزاری ایرنا و نیز برنامه های این خبرگزاری در استان را تشریح کرد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.