بهروز اسودی عصر شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع تعداد انبارهای ثبت شده در مرحله اول یک هزار و 470 انبار مرتبط با واحدهای صنعتی ، 2 هزار و 453 انبار مربوط به واحدهای کشاورزی ، هفت هزار و 311 انبار مربوط به اصناف ، 694 انبار مربوط به معادن و بقیه انبارها مربوط به سایر بخش هاست.
وی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح سامانه جامع انبارها در استان سمنان، بیان کرد: مرحله دوم طرح سامانه جامع انبارها در بخش ثبت ورود و خروج کالا تحت عنوان ثبت رسید یا حواله از شهریور سال جاری در استان همزمان با کل کشور اجرا شد.
وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح اظهار داشت: شناسایی انبارهای کالاهای اساسی در سطح استان جهت ثبت مکانی انبار و درج اطلاعات به منظور مدیریت بازار کالا از اهداف و وظایف این سازمان در اجرای طرح است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: نظارت بر زنجیره تامین، توزیع و مبارزه با قاچاق، احتکار و اختفاء کالاهای اساسی، اطلاع از آمار کلی میزان جابه جایی کالاها در استان، شناسایی انبارهای پرمبادی و مقاصد حمل بار، ثبت اطلاعات انبارهای پربار در سامانه، مدرک تشخیص احتکار در صورت فقدان ثبت موجودی کالا در سامانه، از دیگر اهداف اجرای این طرح در استان سمنان است.
سمنان از اولین استان های کشور در اجرای طرح ثبت انبارها به منظور جلوگیری از قاچاق کالاست.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی فعال است که با اشتغال 51 هزار نفر، 57 درصد اشتغال استان را تامین کرده اند.
92 درصد از صنایع استان سمنان از نوع کوچک و سه درصد صنایع متوسط است و 80 واحد صنعتی و معدنی واحدهای صادرکننده محسوب می شوند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.