غلامرضا کاتب روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ارائه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی استان سمنان نمونه موفق و عملی رفع مشکل نقدینگی صاحبان واحد تولیدی برای خروج از رکود بود.
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های توسعه ای در واحدهای صنعتی بزرگ و متوسط کشور باید با حمایت های دولت همراه باشد و بخش خصوصی به تنهایی توان کاهش آمار بیکاری در کشور را ندارد.
کاتب تصریح کرد: اکنون بخش خصوصی میدان دار واقعی رونق اقتصادی در ایران اسلامی است و با وجود فشارهای مختلف اقتصادی اما این فعالان اقتصادی با رشادت و فداکاری به مسیر شکوفایی و رونق کسب وکار در حرکت هستند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: رفع مشکل بازار فروش و همچنین تامین مواد اولیه باید در اولویت کاری نهادهای اجرایی قرار گیرد و با تسهیل روند کار واحدهای صنعتی می توانیم در این شرایط حساس از این جنگ اقتصادی نابرابر به سلامت عبور کنیم.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: صاحبان واحدهای صنعتی در سال های گذشته با وجود موانع و تحریم های اقتصادی دست به اقدام های شایسته ای زدند و آحاد مردم و مسوولان به واسطه تلاش هایشان برای تولید کالا قدردان زحمات آنها هستند.
کاتب ادامه داد: باید وزارت صنعت، معدن و تجارت با اتخاذ راهکارهای مناسب مشکلات واحدهای صنعتی کشور را روزانه رصد کند و با مدیریتی اصولی، می توان موانع تولید در کشور را برداشت.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ جنگ اقتصادی را ضد ملت ایران آغاز کرده است و به یقین با همدلی و همکاری مسوولان و بخش خصوصی این شرایط سخت عبور خواهیم کرد.
در استان سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی فعال است که با اشتغال 51 هزار نفر، 57 درصد اشتغال استان را تامین کرده اند.
92 درصد از صنایع استان سمنان از نوع کوچک و سه درصد صنایع متوسط است و 80 واحد صنعتی و معدنی واحدهای صادرکننده محسوب می شوند.
با اهتمام دولت تدبیر و امید، بهره وری بخش صنعت و معدن استان سمنان به 45 درصد افزایش یافت و تعداد واحدهای غیرفعال در این دولت از 33 به 27 درصد کاهش یافت.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.