نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یک‌بار دیگر خواستار رسیدگی قوه قضائیه به تخلفات برخی ناظرین شورای نگهبان در انتخابات دهم ریاست جمهوری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، محمود صادقی نماینده مردم تهران در صفحه توییتر خود با اشاره به صحبت‌های آیت‌الله آملی لاریجانی مبنی بر این‌که « پرونده سال 88 باید باز باشد» ابراز امیدواری کرده است که در این پرونده به تخلف ناظرانی که آشکارا وظیفه بی‌طرفی خود را نقض کردند نیز رسیدگی شود.

وی  همچنین با یادآوری بند 93 قانون انتخابات مبنی بر بی‌طرفی اعضای شورای نگهبان در طول انتخابات نوشته است: «ناظرین شورای نگهبان موظف‌اند در طول مدت مسئولیت خود بی‌طرفی کامل را حفظ نمایند و ابراز جانب‌داری ناظرین به هر طریقی از یکی از کاندیداها جرم محسوب می‌شود»

نماینده مردم تهران در توئیت بعدی خود  تبصره این بند در مورد مجازات متخلف را آورده است و خواستار رسیدگی قوه قضائیه به این موضوع شده است.

‌تبصره_ «مجازات تخلف از ماده فوق انفصال شش ماه تا یک سال از خدمات دولتی یا شش ماه تا یک سال زندان خواهد بود.»

محمود صادقی در ادامه برای اثبات ادعای خود تصویری از نامه آیت‌الله محمد یزدی عضو شورای نگهبان و رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در حمایت از محمود احمدی‌نژاد در انتخابات دهم ریاست جمهوری را منتشر کرده است و بر بالای آن نوشته است «حمایت آشکار یکی از ناظرین از یکی از کاندیداها»

متن این نامه بدین شرح است : 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پس از بررسی‌های لازم اکثریت  اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمایت خود را از کاندیداتوری جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد اعلام نمودند.

محمد یزدی

 رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

محمود صادقی پیش‌ازاین نیز در نطقی در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به این تخلفات در انتخابات ریاست جمهوری دهم شده بود.  

صادقی در این نطق تأکید می‌کند: متأسفانه در برخی از انتخابات‌ها به‌ویژه در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری شاهد نقض آشکار بی‌طرفی از سوی برخی از اعضای شورای نگهبان بودیم. یکی از اعضای شورای نگهبان در کنار یکی از نامزدهای انتخاباتی به مصلی تهران می‌رود و حتی به‌جای او سخنرانی می‌کند.

وی با اشاره به اصل 15 قانون کلی انتخابات، عنوان می‌کند: «در قوانین انتخاباتی ازجمله در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به این موضوع توجه خوبی شده است. ازجمله در ماده ۹۳ قانون انتخابات می‌گوید در اجرای صحیح اصل ۹۹ قانون اساسی و حفظ بی‌طرفی کامل، ناظرین شورای نگهبان موظف هستند در طول مسئولیت خود، بی‌طرفی کامل را حفظ نمایند و ابراز جانب‌داری از یک کاندیداها به هر طریقی از سوی ناظرین جرم محسوب می‌شود. در تبصره ذیل این ماده می‌گوید مجازات تخلف از ماده فوق، انفصال شش ماه تا یک سال از خدمات دولتی یا شش ماه تا یک سال زندان خواهد بود.».

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.