عامل اصلی افزایش سن ازدواج جوانان چیست؟

نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت توجه به مسائل ریشه‌ای در امور فرهنگی، گفت: توقعات بالا عامل اصلی کاهش ازدواج و افزایش سن ازدواج است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، آیت‌الله«ابوالقاسم وافی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به این که هیچ کسی در این موضوع که مسائل فرهنگی زیربنای تمام مسائل است شک ندارد، اظهار کرد: حتی در کشورهای غیر اسلامی هم نسبت به این موضوع به صورت مستقیم یا غیر مستقیم اذعان و اعتراف دارند .

وی با بیان این‌که قرآن کریم نسبت به مسائل فرهنگی تاکید بسیار زیادی داشته، افزود: الان در جامعه این موضوع را به خوبی احساس می‌کنیم که مسائل فرهنگی در جامعه آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است .

نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که مسائل فرهنگی در دوران کودکی و نوجوانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: در صورتی که ما بتوانیم فرزندانمان را در دوران ابتدایی و دبیرستان به صورت درست با تربیت دینی آشنا و همراه کنیم، مطمئنا فرهنگ وی به خوبی شکل می‌گیرد و به سختی این فرهنگ را از دست می‌دهد .

وافی با بیان این که زمانی که جامعه ما با ولنگاری فرهنگی روبرو باشد، قطعا آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابد، تصریح‌ کرد: مسائل فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی روبروست و در صورتی که به آن توجه نداشته باشیم با مشکل مواجه می‌شویم .

این مقام مسئول فضای مجازی را دارای دو بعد منفی و مثبت دانست و بیان کرد: با این وجود کودکان و سنین اول نوجوانی بیشتر از آنکه با موارد خوب این فضا ارتباط داشته باشند، آسیب‌ها آنها را تهدید می‌کند .

نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که موضوع حجاب در اسلام هم برای زنان و هم برای مردان وجود دارد، اظهارکرد: لازم است که همه مسئولان نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی در راستای تقویت بنیان خانواده و بهبود وضعیت حجاب قدم بردارند و پس از هر اقدامی نسبت به نتیجه و تاثیر آن اقدام مناسب انجام دهند .

وافی در مورد وضعیت ازدواج و طلاق در استان یزد و کشور گفت: یکی از موضوعاتی که امروز در جامعه سبب کاهش ازدواج و افزایش سن ازدواج جوانان شده، بحث توقعات بالایی است که جوانان دارند در صورتی که می‌توان زندگی را با هزینه کم شروع کرد و همچون گذشتگان پس از ازدواج به مباحث دیگر اقدام کرد .

وی در پایان به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اشاره کرد و تأکید کرد: امیدواریم این ثبت جهانی برای استان یزد و ایران خوبی و موفقیت به دنبال داشته باشد و جنبه‌های خوب آن برای ما نمایان باشد

 

دیدگاه تان را بنویسید