۶ روش جالب برای سم زدایی از بدن

پاک‌سازی را فراموش کنید، و به جای آن ترفندهای ساده‌ی زیر را به کار بگیرید تا با استفاده از روش سم زدایی طبیعی سیستم بدن‌تان را تقویت کنید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۶ روش سم زدایی را به شما معرفی کنیم تا به پاکسازی بدن‌تان کمک کنید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، چه چیزی بین سالم‌ترین آدم‌ها مشترک است؟ مبتدی‌ها خوراکی‌های ناسالمی را که وارد بدن‌شان می‌کنند، محدود می‌سازند. طبق گفته‌ی دکتر فرانک لیپمن، موسس و مدیر بی‌ول، که یک شرکت تندرستی است، آن‌ها محرک‌های روده (الکل، قهوه) و خوراکی‌هایی را که سبب بروز التهاب می‌شوند، از جمله قند و خوراکی‌های فرآوری شده را کاهش می‌دهند. اما حتی اگر ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته غذاهای سالم نمی‌خورید، می‌توانید کارهای ساده ای انجام دهید که به کبدتان ـ فیلتر طبیعی بدن شما ـ کمک کند کارش را به خوبی انجام دهد. دکتر لیپمن می‌گوید ”تقویت عملکرد کبد به کاهش تجمع محصولات سمی در بافت‌ها کمک می‌کند.“ در این‌جا اقدامات پاک کننده ای را فهرست کرده‌ایم می‌توانید به صورت منظم انجام دهید ـ نه روزه‌ی آب‌میوه‌ای و نه زندگی در غارهای نمکی لازم است.

۶ راه ساده برای کمک به سم زدایی بدن

۱. با لیمو بیدار شوید

به محض بیدار شدن، یک لیوان آب گرم همراه با آب لیموی تازه بنوشید. دکتر لیپمن می‌گوید ”این کار الکترولیت‌های آبرسان بدن‌تان را به شکل پتاسیم، کلسیم، و منیزیوم فراهم می‌کند. در طول شب و هنگامی که بدن به فرآیندهای سم‌زدایی رسیدگی می‌کند آب بدن کاهش می‌یابد، پس بسیار مهم است که قبل از هر چیز بدن را آبرسانی و احیا کنیم“. آب لیمو به کبدتان کمک می‌کند آنزیم‌های بیش تری تولید کند، که به گوارش کمک کرده و کبد را ترغیب می‌کند سموم را پالایش کند. ویتامین سی موجود در آب لیمو، که آنتی اکسیدانی قوی است، از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد مراقبت کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

۶ راه ساده برای کمک به سم زدایی بدن

۲. کش و قوس بیایید

خم شدن به شکل حرکات یوگا ـ مثل پیچش بالاتنه در حالت نشسته ـ با تحریک هاضمه و دفع به فرآیند سم‌زدایی کمک می‌کند. دکتر لیپمن می‌گوید” بسیاری از ناراحتی‌های گوارشی ناشی از استرس است، بنابراین با رها کردن گرفتگی‌ها و تنش‌های شکم و کشیدن چند نفس عمیق، می‌توانیم عضلات و دیافراگم را آرام سازیم، تا سیستم گوارش کارش را بهتر انجام دهد.“

۶ راه ساده برای کمک به سم زدایی بدن

۳. بروکلی بخورید

با پر کردن بشقاب‌تان از خوراکی‌های سرشار از سولفور، مثل پیاز، سیر، کلم کالی، کولارد سبز، کلم بروکسل، گل‌کلم، و کلم‌برگ، التهاب مزمن را کاهش دهید ـ که به بیماری‌های قلبی، دیابت، و سرطان ارتباط دارد. دکتر لیپمن می‌گوید ”این خوراکی‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند، که از توانایی بدن برای مقابله با سموم حمایت می‌کنند“. مطالعه‌ای در۲۰۱۴ نشان داد زنانی که بیش‌ترین میزان مصرف گیاهان چلیپایی را مصرف کرده بودند، به طرز چشمگیری نسبت به سایرین التهاب کمتری داشتند.

۶ راه ساده برای کمک به سم زدایی بدن

۴. بدن‌تان را برس بکشید

چند روز در هفته و قبل از حمام رفتن یا دوش گرفتن، با یک برس نرم و بدون خیس کردن آن پوست بدن‌تان را بسابید. دکتر لیپمن می‌گوید برس کشیدن پوست دو فایده‌ی مهم دارد: ” به پوست‌تان کمک می‌کند از شر سلول‌های پیر و مواد زائد خلاص شود، منافذ پوست را باز کرده و آن را قادر می‌سازد آزادانه تعریق کند. هم‌چنین گردش خون را زیر پوست تحریک می‌کند، که به بازسازی سلول‌ها و شادابی آن‌ها کمک می‌کند.“

۶ راه ساده برای کمک به سم زدایی بدن

۵. چای بنوشید

چای‌های حاوی گل قاصدک یا خار مریم عملکرد کبد را تقویت و به کاهش تجمع سموم در بافت‌های بدن کمک می‌کنند. در مطالعه‌ای که توسط مرکز ملی طب مکمل و جانشین روی خار مریم انجام گرفت، محققان دریافتند که این گیاه می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کند، و احتمالا دلیل آن محافظت در برابر آسیب سلولی و تحریک ترمیم بافت کبد است. و مطالعات سرطان نشان می‌دهدخار مریم می‌تواند دیواره‌های سلولی را تقویت و از ورود سموم به درون آن‌ها جلوگیری کند، آنزیم‌هایی را تحریک کند که خطر سموم را کاهش می‌دهند، و مانع از حمله‌ی رادیکال های آزاد به سلول‌ها شود. با این حال احتیاط کنید: از چای‌هایی با عنوان چای سم‌زدا دوری کنید که کاهش اشتها و افزایش سوخت‌وساز را هم وعده می‌دهند، زیرا ممکن است با گیاهانی آمیخته شده باشند که اثرات جانبی نامطلوبی چون پریشانی و سردرد را به همراه می‌آورند.

۶ راه ساده برای کمک به سم زدایی بدن

۶. بپرید توی وان

حدود دو فنجان نمک اپسوم به آب اضافه کنید که در داروخانه‌ها موجود است. بعد ۲۰ دقیقه در آن غوطه‌ور شوید. دکتر لیپمن می‌گوید ”نمک‌های اپسوم حاوی منیزیوم، و همچنین مواد معدنی و مغذی دیگری هستند که طی استحمام جذب پوست‌تان می‌شوند، و می‌توانند به فرآیندهای سم‌زدایی کمک کنند.“ این ماده‌ی معدنی به ویژه به تحریک اعمال روده‌ی بزرگ کمک می‌کند، و بدن را ترغیب می‌کند مواد زائد (مدفوع) جمع شده را دفع کند، که در صورت حضور طولانی در روده‌ی بزرگ دوباره جذب خون می‌شوند. اگر همیشه احساس یبوست می‌کنید، با پزشک‌تان درباره‌ی مصرف یک مکمل منیزیم سیترات ۱۰۰۰ میلی‌گرمی در شب‌ها صحبت کنید تا حرکت مواد را در روده‌هایتان تسهیل کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید