در گوشه و کنار دنیا چیزهای عجیب و غریب کم نیستند. ایجاد رستوران های غیر عادی و منحصر بفرد به ویژه در کشورهای شرق آسیا از ابتکارات خلاقانه ای است برای جذب گردشگران خارجی.  

به گزارش خبرنگار سبک زندگی جی پلاس؛ رفتن به رستوران همیشه یک جشن کوچک به  حساب می آید. اما، در برخی نقاط جهان این کار می تواند به یک تجربه فراموش نشدنی در تمام طول زندگی مان تبدیل شود. این رستوران های عجیب و غیر عادی، بدون استثنا هر مشتری را شگفت زده ساخته و او از دیدن این رستوران ها انگشت به دهان خواهد ماند.

۱۰- رستوران راک، زنگبار

جزیره زنگبار که در اقیانوس هند واقع شده، به وسیله سواحل شنی سفید، آب های گرم کریستال و آب و هوای دلپذیر خود گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. در میان استراحتگاه های متعددی که در این جزیره زیبا وجود دارد، اغلب گردشگران شیفته صرف یک شام به یاد ماندنی در رستوران راک هستند. این رستوران در ساحل “Michanwi Pingwe” واقع شده است و از سنگ بزرگی که در آب قرار گرفته، به عنوان یک رستوران دنج استفاده می شود. مشتریان رستوران می توانند، پیاده، شنا کنان و یا به وسیله قایق به رستوران بروند.

غذای اصلی رستوران، غذاهای دریایی است. نسیم تازه اقیانوس، صدای آرام جزر و مد آب و یک شام خوشمزه همگی یک تجربه بیاد ماندنی و منحصر به فرد را در آفریقا رقم خواهد زد.

Zanzibar2-740x495Zanzibar3-740x377Zanzibar4-740x416Zanzibar-740x289

  1. رستوران گروتو رایاوادی، کرابی، تایلند

رستوران گروتو که با نام “غذاخوری در غار” نیز شناخته می شود، در یک غار از جنس سنگ آهک در ساحل “پرانانگ”واقع شده است. این رستوران رومانتیک بخشی از استراحتگاه لوکس رایاوادی به حساب می آید اما ورود به آن برای همه آزاد است. شن های نرم زیر پایتان و نمای بسیار زیبای دریا این رستوران عجیب را به یک مکان فوق العاده تبدیل کرده است.

Grotto-740x593

  1. رستوران آبشار لاباسین، استراحتگاه ویلا اسکودر شهر سن پابلو، فیلیپین

رستوران آبشار لاباسین در یک فضای متفاوت و کاملا طبیعی واقع شده است. گردشگران می توانند از خوردن غذاهای محلی بسیار خوشمزه بر روی میزهایی از جنس بامبو لذت ببرند در حالی که آب زلال پاهای آنها را نوازش می کند. آن چه که این رستوران را منحصر به فرد کرده، آبشار بالا دست آن است که مانند یک دستگاه تهویه هوا عمل کرده و به محیط طراوت و تازگی خاصی می بخشد. علاوه بر آن، پیاده روی و مشاهده گونه های مختلف پرندگان در محیط اطراف رستوران، تجربه بسیار جذاب و به یادماندنی را برای گردشگران بر جای خواهد گذاشت.

۸

  1. رستوران لانه پرندگان، استراحتگاه Soneva Kiri Eco، تایلند

رستوران لانه پرندگان، از میزهایی به شکل لانه های پرندگن ساخته شده است که در ارتفاع تقریبا پنج متری از سطح زمین واقع شده اند. این رستوران مکانی دنج و زیبا است که در حال صرف غذا می توان از نمای تماشایی منظره های اطراف آن لذت برد. این رستوران شاید یکی از هیجان انگیز ترین رستوران ها برای کار در آن است: پیش خدمت با استفاده از بالابر دستی، غذا و نوشیدنی را به دست مشتریان می رسانند.

Bird2Bird3-740x493Bird-740x582

  1. هووافن فوشی، ماله شمالی، مالدیو

هووافن فوشی،استراحتگاه جزیره ای خصوصی پنج ستاره ای است که شب های درخشانی دارد. تجربه صرف شام در این رستوران بسیار منحصر به فرد بوده و گردشگران می توانند در ساحلی بسیار آرام و درحالی که شن های ساحلی پاهای آنها را نوازش می کند، غذای خود را میل کنند.

Huvafen2

۵- رستوران ویستا، مجمع الجزایر کوه رنگ، سیهانوکویل، کامبوج

رستوران ویستا، بخشی از هتل جزیره خصوصی “سانگ سا” است. یک پل چوبی زیبا میهمانان را به سالن رستوران که بر روی آب قرار دارد، هدایت می کند. از این جا می توان چشم انداز بی پایان افق های دور اقیانوس را تماشا کرد.

Vista-Photo-by-La-Mo-740x494 - CopyVista-740x421Vista2-740x494

  1. چکرز داون تون، آمریکا

این رستوران یکی از بهترین نماهای پانوراما را از مرکز شهر لس آنجلس به نمایش می گذارد.

۴ (۲)  ۴ (۴)

  1. گروتا پالاتسزا، Polignano a Mare, ایتالیا

دهکده ماهیگیری “پولینیانوا ماره” خود یکی دیگر از مکان های ساحلی جالب برای بازدید در ایتالیا است. در همین حال، رستورانی که در غاری در کنار دریا واقع شده، یکی از مشهورترین مکان ها برای صرف غذا در این منطقه است. در واقع، این غار سنگ آهکی، از قرن ۱۷ میلادی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادهای محتلف مورد استفاده قرار می گرفته است.

Italy-Photo-by-Grotta-PalazzeseItaly-Photo-by-Grotta-Palazzese2Italy-Photo-by-Grotta-Palazzese3

  1. رستوران ورتیگو، بانکوک

رستوران ورتیگو که به معنی سرگیجه است بر روی پشت بام یک آسمان خراش واقع شده و متعلق به هتل “بایان تری” است. طراحی این رستوران به گونه ای است که میهمانان حس می کنند بر فراز آسمان شهر شناور هستند.

Vertigo3-740x471Vertigo-740x451

  1. رستوران ایتها، جزیره مرجانی دهال، مالدیو

“ایتها” به معنای مادر مروارید است و یکی از شگفت انگیز ترین رستوران های دنیا به شمار می آید. این رستوران که ظرفیت پذیرایی همزمان از ۱۴ میهمان را دارد، در عمق پنج متری از سطح دریا واقع شده است. میهمانان از طریق یک راه پله مارپیچی از اسکله به سمت پایین رفته و خیلی زود خود را در یک فضای دریایی غیر قابل تصور می یابند. در اطراف دیواره های شیشه ای این رستوران می توان صخره های مرجانی خارق العاده و گونه های مختلف ماهی ها را که در حال شنا کردن در اطراف رستوران هستند، مشاهده کرد. این رستوران که ۱۰ سال پیش ساخته شد، هم اکنون در حال ساخت ۱۰ واحد مشابه دیگر است تا بتواند تجربه خوردن غذا در زیر دریا را برای گردشگران بیشتری فراهم سازد.

Ithaa-740x530  Ithaa-Photo-by-Ithaa-Restaurant2

برگرفته از: placestoseeinyourlifetime

 

دیدگاه تان را بنویسید