طرز تهیه پوره سیب زمینی بریانی

این غذا ترکیبی گیاهی برای علاقه مندان به گیاه خواری است که طعمی متفاوت دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،با تغییر در روش پخت می توانید، طعم های متفاوتی را تجربه کنید.

مواد اولیه برای ۴ نفر سیب زمینی ۵۰۰ گرم خامه ۱ پیمانه سیر ۱ بوته روغن زیتون ۵ قاشق غذا خوری کره ۵قاشق غذاخوری شیر به میزان لازم نمک به مقدار لازم فلفل به مقدار دلخواه سبزی معطر (برای تزئین) مقداری ابتدا فر را روی درجه ی ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. یک عدد سیر کامل را با پوست از وسط نصف کنید و روی آن مقداری قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و سپس سیر را درون فویل آلومینیوم قرار دهید و به مدت ۴۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا خوب پخته شود.

سیب زمینی ها را از وسط نصف کنید و با مقداری نمک و آب روی حرارت بالا قرار دهید تا آب به جوش بیاید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی ها آب پز شوند، سپس پوست آنها را جدا کرده روی آنها مقدار کمی روغن ریخته و داخل فویل قرار دهید و مانند سیر ۱۵ دقیقه داخل فر بریان کنید. ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون و خامه را با هم گرم کنید.

سیب زمینی ها و سیر پوست کنده را را پس از پخته شدن درون کاسه ای بریزید، سپس به کمک گوشت کوب یا مخلوط کن دستی سیب زمینی و سیر را کاملا له کنید، در این مرحله به میزان دلخواه شیر به پوره اضافه کنید تا در حد دلخواه نرم شود. سپس خامه و روغن گرم را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید، سپس در ظرف مورد نظر ریخته و با سبزی دلخواه و کره آنرا تزئین و میل کنید.

نکته ها به جای خامه از شیر نیز می توانید استفاده کنید. بهتر است سبزی معطر شامل ریحان، جعفری، پیازچه، مرزه یا نعنا باشد. در صورت تمایل به جای سیر از پودر سیر استفاده کنید. می توانید سیب زمینی ها را پوست گرفته یا با پوست مصرف کنید منبع: آشپزی حرفه ای سوران

دیدگاه تان را بنویسید