جی پلاس؛

چگونه کلیه های خود را سالم نگه دارید؟

کلیه ها یک اندام حیاتی برای بقا هستند، زیرا آنها مسئول تصفیه و تصفیه سموم از خون و همچنین نقش آنها در کنترل فشار خون و حفظ سلامت استخوان ها هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: با توجه به اهمیت این عضو برای سلامتی، بهتر است بدانیم چگونه کلیه ها را سالم نگه داریم. تعدادی از متخصصان نکاتی را ارائه می دهند که می توان برای کمک به حفظ سلامت کلیه ها انجام داد:

مایعات بنوشید

کارشناسان توصیه می کنند که مطمئن شوید که هر روز مقدار مناسبی از مایعات می نوشید. نوشیدن آب بهترین راه برای هیدراته نگه داشتن کلیه ها است، اما نوشیدن هر مایع دیگری مانند چای یا نوشیدنی های با طعم میوه نیز اشکالی ندارد.

همچنین باید سعی کنید حداقل هشت فنجان مایعات در روز بنوشید.

نمک را کاهش دهید

متخصصان توضیح می‌دهند که افزودن نمک به غذا باعث افزایش فشار خون می‌شود و اگر برای مدت طولانی از فشار خون بالا رنج می‌برید، می‌تواند منجر به مشکلات کلیوی شود.

حتما روزانه کمتر از یک قاشق چایخوری نمک بخورید.

وقتی مستقیماً آن را به غذا اضافه می‌کنید یا وقتی آن را به پخت و پز اضافه می‌کنید، به راحتی می‌توانید میزان نمک مصرفی خود را بدانید، اما باید به غذاهایی که روزانه مصرف می‌شوند و حاوی نمک زیادی هستند، مانند همبرگر، توجه کنید. سوسیس، پنیر، ماهی دودی و چیپس سیب زمینی. غذاهای آماده و سس های بسته بندی شده و همچنین مکعب ها و چاشنی ها می توانند بسیار شور باشند.

شناخته شده است که سیگار برای کلیه ها مضر است زیرا رگ های خونی کلیه ها را مسدود می کند و همچنین فشار خون را افزایش می دهد. بنابراین بهتر است سیگار را ترک کنید.

ورزش کردن

لزومی ندارد که تمرین شما در باشگاه باشد، مطمئن شوید که قلب شما هر روز با راه رفتن تند یا بالا رفتن از پله ها در حال حرکت است. این تمرین می تواند با حفظ وزن مناسب به کلیه های شما کمک کند.

چگونه تشخیص می دهید که همه چیز اشتباه است؟

مشاهده مشکلات در کلیه ها همیشه آسان نیست، زیرا اغلب تا زمانی که کلیه ها اندکی آسیب نبینند هیچ نشانه ای ظاهر نمی شود.

آسیب کلیه در پنج مرحله رخ می دهد و مرحله پنجم بدترین مرحله است. بیماران ممکن است تا مرحله چهارم که احساس خستگی بیش از حد معمول می کنند، متوجه هیچ علامت نگران کننده ای نشوند.

افراد ممکن است متوجه سردرد یا تاری دید شوند، اما این اغلب به دلیل فشار خون بالا است.

در مراحل پایانی آسیب کلیه، افراد ممکن است حالت تهوع یا از دست دادن اشتها را تجربه کنند.

از آنجایی که تشخیص مشکل در کلیه ها به تنهایی کار آسانی نیست، مهم است که بدانید آیا نیاز به معاینه منظم کلیه دارید یا خیر.

کسانی که در خانواده خود از دیابت، فشار خون بالا، مشکلات قلبی یا بیماری های کلیوی رنج می برند، باید به طور منظم آزمایش های پزشکی لازم را انجام دهند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید