جی پلاس؛

چرا باید در داخل خانه کفش بپوشیم؟

بسیاری از افراد در خانه کار می کنند و این باعث شده زمان بیشتری را در داخل خانه بگذرانند و تعداد زیادی از آنها تمام روز را با پای برهنه راه می روند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: دکتر پریا پارتاساراتی، متخصص پا با متخصصین پا و مچ پا در میانه آتلانتیک در سیلور اسپرینگ، مریلند، به  گفت که طی چند سال گذشته "افزایش قابل توجهی" در تعداد افرادی که از درد پا رنج می برند، تا حدی به دلیل راه رفتن پابرهنه در خانه وجود دارد.

با این حال، یک راه ساده برای جلوگیری از درد، فشار و حتی شکستگی‌های استرسی (ترک‌های کوچک در استخوان)، پوشیدن کفش در داخل خانه است.

دکتر پارتاسارتی تأکید کرد: این می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

دکتر جکی سوترا، متخصص پا در شهر نیویورک، خاطرنشان کرد که مردم معمولا متوجه نمی شوند که در خانه چقدر زمان صرف راه رفتن با پای برهنه روی زمین های چوبی می کنند.

از آنجایی که کف‌های چوب سخت هیچ تکیه‌گاه یا جذب شوک ندارند، ضربه به کف پا، لایه نازکی از چربی که در زیر توپ و پاشنه پا یافت می‌شود، برخورد می‌کند.

فشار مکرر به پا برای هفته ها و ماه ها می تواند باعث التهاب شود و در نهایت منجر به مشکلات بزرگ تری مانند التهاب تاندون کف پا یا التهاب تاندون آشیل شود.

پارتاساراتی افزود که این عفونت ها تشدید می شوند و باعث درد در زانو، لگن و کمر می شوند.

در واقع کفپوش های چوبی تنها مقصر نیستند. راه رفتن با پای برهنه نیز شانس بیشتری برای زمین خوردن روی اشیاء، برخورد به مبلمان یا ضربه زدن به انگشت پا دارد و پوشیدن کفش می تواند ثبات بیشتری نسبت به زمانی که پابرهنه هستید یا فقط جوراب می پوشید، ایجاد کند.

پارتاساراتی به کسانی که از میزهای ایستاده استفاده می‌کنند یا در تمام طول روز کار می‌کنند و پاهای خود را خسته می‌کنند، توصیه می‌کند از زیرانداز ضد خستگی همراه با کفش‌های کتانی استفاده کنند.

کفش ها راحتی، حمایت و محافظت را فراهم می کنند، در حالی که فشار روی تاندون ها و رباط های مهم را کاهش می دهند. اما همه انواع کفش مناسب نیستند.

در حالت ایده‌آل، کفش‌ها باید فضای کافی برای انگشتان پا داشته باشند و حداقل درجاتی از قوس را فراهم کنند.

اگر تمایل به پوشیدن دمپایی در داخل خانه دارید، اشکالی ندارد، اما باید مراقب باشید که از نوع طراحی شده برای گرم کردن پا نباشید، زیرا این نوع معمولاً حمایت معنی‌داری برای پا ایجاد نمی‌کند، بنابراین باید دمپایی‌هایی را انتخاب کنید که از قوس پا حمایت کنند.

برای جلوگیری از مشکلات میکروب، داشتن کفشی برای پوشیدن در داخل خانه و انتخاب یک جفت کفش متفاوت برای خارج از منزل مفید خواهد بود.

البته ناگفته نماند که راه رفتن با کفش در خانه هم می تواند معایبی داشته باشد که در این گزارش نیامده است.

دیدگاه تان را بنویسید