جی پلاس؛

سوپر غذاها برای افراد بالای 50 سال

با افزایش سن، تغییرات خاصی در بدن رخ می دهد به طوری که برخی از فعالیت هایی که زمانی از آنها لذت می بردیم بسیار دشوار می شوند، و داشتن یک رژیم غذایی متعادل یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای طولانی تر کردن عمر خود انجام دهید و تا حد امکان سالم و پرانرژی بمانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: این غذاها شما را در سال های طلایی جوان نشان می دهند.

لوبیا

با نزدیک شدن به پنجاه سالگی، خطر ابتلا به مشکلاتی مانند دیابت نوع 2 و کلسترول بالا افزایش می یابد.افزودن لوبیا به رژیم غذایی روزانه شما راهی عالی برای کاهش این خطر است. فقط ¾ فنجان لوبیا یا عدس در روز کلسترول بد (LDL) را تا 5 درصد کاهش می دهد. لوبیا همچنین می تواند سطح قند خون را در افرادی که قبلاً دیابت دارند بهبود بخشد. نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که اگر کنسرو لوبیا را انتخاب می‌کنید، بهتر است قبل از خوردن آن‌ها را خوب بشویید زیرا غذاهای کنسرو شده سرشار از سدیم هستند.

جو دوسر

خطر بیماری قلبی به زودی زمانی که مردان به سن 45 سالگی و زنان به سن 55 سالگی می رسند به طور چشمگیری افزایش می یابد. بنابراین، هر چه غذاهای کاهش دهنده کلسترول در رژیم غذایی شما بیشتر باشد، بهتر است. جو دوسر به دلیل نوعی فیبر محلول به نام بتا گلوکان برای این منظور عالی است. فیبر محلول در طول هضم به کلسترول متصل می شود و به جای باقی ماندن در رگ ها، اجازه می دهد از بدن خارج شود.

سعی کنید روزانه حداقل 3 گرم بتا گلوکان بخورید تا سطح کلسترول تام و LDL را 5 تا 10 درصد کاهش دهید. مشخص شده است افرادی که زیاد جو می خورند کمتر از دیگران در معرض خطر مرگ زودرس هستند.

سیب

سیب یک ماده مغذی عالی است زیرا با کمک به تنظیم سطح قند خون خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.یک سیب متوسط ​​حاوی 5 گرم فیبر است که می تواند کلسترول را کاهش دهد. سیب همچنین حاوی ماده ای به نام کورستین است که به دلیل توانایی آن در کاهش فشار خون شناخته شده است. همچنین منبع قابل اعتماد ویتامین C، پتاسیم و آنتی اکسیدان است.

آجیل

مطالعات نشان داده است که خوردن روزانه یک اونس آجیل خطر حملات قلبی و سکته را تا 28 درصد کاهش می دهد. لازم نیست آجیل مخلوط باشد. هر نوعی که دوست دارید انجام می دهید، از جمله بادام زمینی.

توت ها

توت ها سرشار از فیتوکمیکال های خاصی هستند که تصور می شود جریان خون را به مغز افزایش می دهند و در عین حال التهاب را کاهش می دهند. نتیجه کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر است.

  توت ها همچنین به دلیل داشتن فیبر بالا و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی به طور کلی عالی هستند و اگر نمی توانید در تمام طول سال توت تازه تهیه کنید، منجمد نیز می تواند به همان اندازه مفید باشد.

ماست

  ماست (به ویژه انواع یونانی) می تواند منبع خوبی برای افزایش قدرت عضلانی شما باشد. توده بدن با افزایش سن کاهش می یابد و مطالعات نشان می دهد که پخش پروتئین دریافتی روزانه شما در طول روز می تواند این روند را کند کند.

علاوه بر این، ماست حاوی مقدار زیادی کلسیم است که برای حفظ تراکم استخوان با افزایش سن بسیار مهم است.

هویج

هویج می تواند برای هر قسمت از بدن شما به خصوص چشم، دهان، پوست و قلب مفید باشد.هویج فشار خون و کلسترول بد خون را کاهش می دهد، سیستم ایمنی را تقویت می کند، از هضم غذا حمایت می کند و خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

دلیل مفید بودن هویج خواص غذایی منحصر به فرد آن است که شامل فیبر، ویتامین های A، B8، C، E و K، مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، مس و منگنز و چندین نوع آنتی اکسیدان از جمله بتا کاروتن می باشد.

چغندر

مصرف منظم چغندر مقدار زیادی ویتامین A و C و همچنین اسید فولیک، فیبر و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منگنز و آهن را فراهم می کند. سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

همچنین اعتقاد بر این است که چغندر باعث بهبود عملکرد ورزشی، جلوگیری از زوال عقل و کاهش فشار خون می شود.

شکلات تلخ

خوردن 30 تا 60 گرم شکلات تلخ در روز می تواند کلسترول و فشار خون را کاهش دهد، مغز شما را بهبود بخشد و از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند.

بهتر است شکلاتی را انتخاب کنید که حداقل 70 درصد کاکائو داشته باشد تا بیشترین عناصر مفید و کمترین مقدار شکر را دریافت کنید. این کار را انجام دهید تا روزانه مقدار مناسبی از پتاسیم، فسفر، روی، آهن، منیزیم، مس، منگنز و سلنیوم دریافت کنید. از آنجایی که خوردن شکلات به شما احساس خوبی می دهد، اندورفین ترشح می کند که به بهبود خلق و خوی شما کمک می کند.

آووکادو

آووکادو حاوی نزدیک به 20 ویتامین و مواد معدنی مانند پتاسیم، مس و ویتامین های B، C، E و K است. خوردن آووکادو به طور منظم تضمین می کند که به اندازه کافی چربی های تک غیراشباع سالم برای قلب دریافت کنید و فشار خون مطلوب را حفظ کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید