جی پلاس

خاصیت خوردن آب گرم با معده خالی هر روز صبح چیست؟

نخوردن آب کافی در روز ارتباط نزدیکی با افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه، عفونت های مجاری ادراری و موارد دیگر دارد.بسیاری از مردم معتقدند که نوشیدن قهوه و چای از کم آبی بدن جلوگیری می کند، اما برعکس، این نوشیدنی ها می توانند شرایط را بدتر کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: به گفته پزشکان، خوردن آب با معده خالی هر روز صبح سه فایده اصلی برای سلامتی دارد.

به گفته پزشکان و حتی متخصصان تغذیه، خوردن آب هر روز صبح با معده خالی چندین فایده برای سلامتی دارد که عبارتند از:

متابولیسم را تقویت می کند: متابولیسم فرآیندی است که شامل تبدیل غذا به انرژی برای سوخت عملکردهای بدن می شود. همچنین بر سرعت افزایش یا کاهش وزن یک فرد تأثیر می گذارد. آب گرم به طور موقت متابولیسم را افزایش می دهد، که به بدن کمک می کند کالری را سریعتر بسوزاند و در نتیجه روند کاهش وزن را تسریع می کند.

بهبود گردش خون: همچنین خاصیت خوردن آب گرم با معده خالی این است که باعث می شود هر روز صبح گردش خون و جریان خون در بدن بهبود یابد. این به گشاد شدن رگ های خونی برای جریان بهتر کمک می کند و در نتیجه مشکلات فشار خون بالا را کاهش می دهد.

همچنین به هضم غذا کمک می کند: پزشکان می گویند یکی از مهم ترین دلایلی که خوردن آب گرم هر روز صبح ضروری است، و موجب بهبود فرآیند گوارش می‌شود. برای افرادی که از یبوست رنج می‌برند، این عادت می‌تواند به حل کردن غذاهایی که فرد معمولاً در هضم آن مشکل دارد، کمک کند. همچنین به افزایش حجم روده برای درمان یبوست کمک می کند. در حالت ایده آل، فرد باید آبی بنوشد که دمای آن 37 درجه سانتیگراد باشد تا تأثیر مثبتی بر حرکات روده داشته باشد و نفخ را کاهش دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید