جی پلاس

نشانه های آلرژی کودکان به ماهی! / راه درمانی هست؟

با وجود فواید ماهی، برخی از کودکان از آلرژی به ماهی رنج می برند؛ نوعی حساسیت وجود دارد که برخی از کودکان در اثر حمله سیستم ایمنی بدن به پروتئین ها در معرض آن قرار می گیرند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از الیوم السابع: دکتر ابراهیم عید - مشاور متخصص اطفال در کالج پزشکی أسیوط گفت که  این حساسیت در ماهی موجود است. علائم مرتبط با این نوع حساسیت شامل سرفه، مشکل در تنفس، درد شکم، اسهال، استفراغ، ظاهر شدن جوش در نقاط مختلف بدن، تورم و خارش می شود. اما تست هایی وجود دارد برای کشف این واقعیت که کودک آلرژی دوران کودکی دارد یا خیر.

این مشاور اطفال افزود: در صورت بروز علائم فوق در کودک،  باید ماهی دادن به کودک را قطع کرده، او را نزد پزشک متخصص برده و آزمایشات پزشکی از جمله آزمایش خون برای تعیین نوع آلرژی انجام گیرد. کودکی که از آلرژی ماهی رنج می برد، در واقع تایید می کند که پس از مشخص شدن نوع آلرژی، رژیم غذایی خاصی به استثنای غذاهایی که باعث افزایش علائم آلرژی در کودک می شود، باید تهیه شود.

درمان آلرژی به ماهی

در نهایت این مشاور اطفال توضیح داد که آلرژی به ماهی با دادن درمان های مخصوص آلرژی به کودک، به کاهش شدت علائم  کمک می کند و درمان می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید