جی پلاس

چگونه به بچه ها در انجام تکالیف مدرسه کمک کنیم؟ / 10 نکته مهم برای مشق دانش آموزان

اگر بچه ها خودشان فکر نکنند و اشتباهات خودشان را مرتکب نشوند، یاد نخواهند گرفت. والدین می توانند پیشنهاداتی ارائه دهند و در جهت راهنمایی ها کمک کنند. اما این کار یک بچه است که یادگیری را انجام دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی‌پلاس به نقل از KidsHealth: وقتی والدین فعالانه و با علاقه تکالیف بچه ها را بررسی می‌کنند، بچه‌ها در مدرسه موفق‌تر هستند، این شیوه این به بچه‌ها نشان می‌دهد کاری که انجام می‌دهند مهم است.

البته کمک در انجام تکالیف نباید به معنای گذراندن ساعت ها وقت روی میز باشد. والدین می توانند با نشان دادن مهارت های مطالعه و سازماندهی، توضیح یک مشکل پیچیده، یا حتی تشویق کودکان به استراحت، از آنها حمایت کنند. و چه کسی می داند؟ والدین حتی ممکن است با این تکالیف، یک یا دو چیز یاد بگیرند!

در اینجا چند نکته برای هدایت این مسیر برای انجام بهتر مشق دانش آموزان یا تکالیف مدرسه دانش آموزان وجود دارد:

معلمان را بشناسید و بدانید آنها به دنبال چه هستند. در رویدادهای مدرسه، مانند انجمن والدین و معلمان، برای ملاقات با معلمان فرزندتان شرکت کنید. در مورد روش های آنها در برخورد با تکالیف بچه ها و انتظاراتی که از نحوه مشارکت شما دارند، بپرسید.

یک محیط برای راحتی در انجام تکالیف ایجاد کنید. مطمئن شوید که بچه‌ها مکانی روشن برای تکمیل تکالیف خود دارند. لوازم تحریر، کاغذ، مداد، چسب و قیچی را در دسترس قرار دهید.

یک زمان مطالعه منظم را برنامه ریزی کنید. برخی از بچه ها بعد از ظهرها، بعد از یک میان وعده و چند دقیقه بازی، بهترین بازدهی را از خود بروز می دهند. دیگران ممکن است ترجیح دهند تا بعد از شام صبر کنند.

به آنها کمک کنید تا برنامه ریزی کنند. در شب‌های سنگین تکالیف یا وقتی که یک تکلیف سنگین برای انجام دادن وجود دارد، فرزندتان را تشویق کنید تا کار را به بخش‌های قابل کنترل تقسیم کند. در صورت لزوم یک برنامه کاری برای شب ایجاد کنید و در صورت امکان هر ساعت 15 دقیقه استراحت کنید.

عوامل حواس پرتی را به حداقل برسانید. این بدان معناست که تلویزیون، موسیقی بلند یا تماس تلفنی وجود نداشته باشد. هر چند گاهی اوقات، تماس تلفنی با همکلاسی در مورد یک تکلیف می تواند مفید باشد.

مطمئن شوید که بچه ها کار خودشان را انجام می دهند. اگر بچه ها خودشان فکر نکنند و اشتباهات خودشان را مرتکب نشوند، یاد نخواهند گرفت. والدین می توانند پیشنهاداتی ارائه دهند و در جهت راهنمایی ها کمک کنند. اما این کار یک بچه است که یادگیری را انجام دهد.

محرک و ناظر باشید. در مورد تکالیف، آزمون ها و تست ها بپرسید. تشویق کنید، تکالیف تکمیل شده را بررسی کنید و خود را برای بیان سؤالات و ابراز نگرانی های احتمالی در دسترس قرار دهید.

خودتان نمونه رفتاری و الگوی خوبی باشید. آیا فرزندانتان هرگز شما را در حال تلاش کردن برای تنظیم چیزی، حساب و کتاب دخل و خرج خانواده، یا خواندن کتاب می بینند؟ بچه‌ها بیشتر از رفتارهای والدین خود پیروی می‌کنند و نه از توصیه های آنها.

کار و تلاش آنها را تحسین کنید. آزمایش یا پروژه هنری اش را روی یخچال نصب کنید. موفقیت های تحصیلی را برای بستگان ذکر کنید.

اگر مشکلات مداوم در مورد تکالیف وجود دارد، کمک بگیرید. در مورد آن، با معلم فرزندتان صحبت کنید. برخی از بچه ها در دیدن تخته مشکل دارند و ممکن است نیاز به عینک داشته باشند. برخی از آنها هم ممکن است برای یک مشکل در یادگیری یا اختلال توجه و تمرکز نیاز به ارزیابی داشته باشند.

دیدگاه تان را بنویسید