مصرف این میوه مانع از پوسیدگی دندان می‌شود

یک درختچه گل‌دار با میوه‌های گوشتی قرمز یا بنفش‌رنگ را تصور کنید که طعم شیرین و آبداری دارند. به نظر شما این درختچه تمشک، توت یا آلبالو است؟ هیچ‌کدام! این درختچه یک میوه خوشمزه دیگر به نام زغال اخته است. زغال اخته خواص بسیاری دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از منحصربه‌فردترین میوه‌های وحشی که فواید زیادی دارد، زغال اخته است. زغال اخته میوه‌ای است که هم به‌صورت تازه و هم به‌صورت خشک مصرف می‌شود. یکی از مهم‌ترین خواص زغال اخته و مواد مغذی آن جلوگیری از روند پیری و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها است.

خواص زغال اخته

سلامت نیوز نوشت؛ بر روی زغال اخته تحقیقات علمی بسیاری انجام شده تا خواص آن مورد تایید مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی باشد. در ادامه به معرفی فواید این میوه گوشتی و آبدار و خوش‌طعم می‌پردازیم.

با زغال اخته از اثرات سوء غذاهای چرب در امان باشید.

عامل اصلی بسیاری از بیماری‌ها مصرف غذاهای پرچرب و پر کالری است. چربی موجود در غذاها باعث ابتلا به فشارخون بالا می‌شود. زغال اخته با پاک‌سازی مواد مضر، سموم و آلودگی‌ها از دستگاه گوارش علاوه بر کمک به تقویت و بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از مشکلاتی مانند تورم شکم و دل‌پیچه از تاثیر اثرات سوء غذاهای چرب بر بدن نیز جلوگیری می‌کند.

فواید زغال اخته برای فشار خون

زغال اخته با کمک به دفعه آلودگی ها از دستگاه گوارش و عدم جذب چربی‌های مضر در بدن، به کاهش چربی خون بدن کمک می‌کند. با کاهش چربی خون احتمال گرفتگی رگ‌ها و تصلب شرایین نیز کاهش می‌یابد که تاثیر مثبتی بر ابتلا به فشار خون دارد.

خواص زغال اخته برای کم خونی

زغال اخته یک میوه غنی از روی و آهن است به شکلی که هر عدد آن معادل یک قرص آهن عمل می‌کند و این‌گونه می‌تواند در درمان کم خونی موثر باشد.

زغال اخته اسید معده را کاهش می‌دهد

تنظیم ترشح اسید معده یکی از فواید زغال اخته است. با کاهش اسید معده مشکلات دیگری که در پی افزایش این اسید در معده به وجود می‌آیند نیز جلوگیری می‌شود.

 

کمک به کاهش وزن

به دلیل توانایی زغال اخته در جذب مواد چربی و کمک به کاهش جذب کالری‌ها، می‌توان گفت یکی دیگر از خواص زغال اخته کمک به فرایند کاهش وزن است.

جلوگیری از تخریب دندان‌ها

یکی دیگر از فواید زغال اخته کاهش اثرات مضر اسیدها و مواد شیرینی در دهان و بر روی دندان‌هاست. با این خاصیت، زغال اخته به جلوگیری از تخریب دندان‌ها کمک کند.

کاهش روند پیری با زغال اخته

آنتوسیانین‌ها، فلاونول‌ها و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی و مفید موجود در زغال اخته بر علائم پیری تاثیر دارد و بروز این علائم را به تاخیر می‌اندازد. البته که پیری فرایندی غیر قابل کنترل است؛ اما می‌توان با مصرف میوه‌های مفید و مغذی روند آن را کند کرد.

خواص آب زغال اخته

علاوه بر میوه زغال اخته آب آن نیز فواید بسیار زیادی دارد پس اگر توانایی مصرف میوه‌های آن به‌صورت تازه یا خشک را ندارید می‌توانید از آب آن به‌صورت شربت استفاده کنید. سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی، مشکلات دستگاه گوارش و کمک به سلامت دستگاه ادراری از جمله فواید آب زغال اخته است.

نحوه مصرف زغال اخته خشک

برای اینکه از تاثیرات و خواص مثبت و مفید این میوه خوشمزه بهره‌مند شوید بهتر است روزانه نصف فنجان از میوه‌های آن به‌صورت تازه یا خشک شده مانند آلبالو خشک استفاده کنید.

سخن پایانی

مصرف هر نوع مکمل یا ماده خوراکی می‌تواند روی طبع یا مزاج شما تاثیر داشته باشد و خواص زغال اخته می‌تواند باعث تغییرات ناگهانی در قند خون شما شود یا به‌شدت قند خون شما را پایین بیاورد. پس بهتر است اگر باردار هستید یا فرزند شیرخوار دارید حتما با نظر پزشک شروع به مصرف هر نوع میوه‌ای کنید. اگر هم تمایل به مصرف این میوه دارید پس زیاده‌روی نکنید و به میزان و تعداد مناسب از این میوه خوشمزه میل کنید که با کاهش فشار خون نیز مواجه نشوید.

 

دیدگاه تان را بنویسید