خواص دارویی عسل که تا به حال نمی دانستید

عسل، این ماده شیرین و غلیظ که توسط زنبورهای عسل تولید می‌شود، بسیار مغذی است. در حقیقت زنبورهای عسل برای تهیه عسل طبیعی عمدتا شهد گل‌ها را مصرف می‌کنند. و به همین دلیل عسل طبیعی سرشار از مواد مغذی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، عسل‌های طبیعی با کیفیت، سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌های مهم هستند. وجود این آنتی اکسیدان‌ها در بدن ضروری است. در حقیقت این آنتی اکسیدان‌ها باعث کاهش خطر بروز سکته‌های قلبی و مغزی و همچنین کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها می‌شوند. خواص دارویی عسل به دلیل وجود همین آنتی اکسیدان‌های ضروری است.

کمک به کاهش قند خون در افراد دیابتی با عسل طبیعی

بهداشت نیوز نوشت؛ عسل‌های طبیعی که به روش‌های سالم و قانونی تهیه می‌شوند، در مقایسه با شکرهای فراوری شده سالم تر هستند. تهیه عسل به روش غیر قانونی و با استفاده از شربت‌های مصنوعی، در برخی کشورها از جمله ایران همچنان رواج دارد. و به همین دلیل عسل نیز به عنوان یکی از مواد ممنوع برای افراد دیابتی به شمار می‌رود. اما اگر عسل به روش طبیعی تهیه شده باشد، افراد دیابتی نیز می‌توانند با مشورت پزشک آن را مصرف کنند.

مصرف عسل می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند!

دانشمندان معتقدند که خواص عسل برای کاهش فشار خون باید مورد توجه قرار بگیرند. زیرا عسل به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان‌ها، به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند. فشار خون بالا یکی از اصلی ترین دلیل ایجاد بیماری‌های قلبی به شمار می‌رود. آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل همچنین سبب جلوگیری از گرفتگی شریان‌های قلبی می‌شوند. به همین دلیل خواص دارویی عسل به جلوگیری از بروز این بیماری‌های قلبی کمک خواهد کرد.

خواص دارویی عسل برکاهش تری گلیسیرید و کلسترول بد خون

عسل می‌تواند به بهبود سطح کلسترول خون کمک کند. بالا بودن سطح LDL خون برای بیماران قلبی ببسیار خطرناک است. پایین آوردن سطح کلسترول بد یکی از خواص دارویی عسل به شمار می‌رود. مصرف عسل منجر به پایین آمدن سطح کلسترول بد خون و تعادل سطح کلسترول خوب می‌شود.

عسل همچنین تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. تری گلیسیرید بالا نیز یکی از عوامل خطرزا برای بیماران قلبی و دیابتی به شمار می‌رود. با جایگزینی عسل به جای شکر، سطح تری گلیسیرید خون تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

عسل برای درمان زخم‌ها و سوختگی‌ها

برای پوست خواص عسل بسیار زیاد است. عسل برای درمان زخم‌ها و سوختگی‌ها از زمان مصر باستان کاربرد داشته است. امروزه نیز از خواص دارویی عسل برای معالجه زخم‌ها سطحی استفاده می‌شود. عسل همچنین برای درمان زخم‌های بیماران دیابتی بسیار کاربرد دارد. عسل همچنین در برخی کرم‌های نرم کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی عسل دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ترمیم کنندگی بسیار قوی است.

خواص دارویی عسل برای کاهش و درمان سرفه

سرفه ناشی از عفونت‌های تنفسی و همچنین بیماری‌های تنفسی مانند آسم یک بیماری شایع به شمار می‌رود. این بیماری به خصوص در کودکان بسیار شایع می‌باشد. خواص دارویی عسل برای درمان سرفه بسیار موثر و مفید هستند. البته هرگز نباید به کودکان زیر یک سال برای درمان بیماری عسل را تجویز کنید. زیرا مصرف عسل برای کودکان زیر ۱ سال ممنوع است. اما خواص عسل برای درمان سرفه کودکان بالای ۱ سال بسیار بیشتر و مفیدتر از داروهای شیمیایی که عوارض جانبی به دنبال دارند، گزارش شده است.

بیماری‌های گوارشی و درمان معده درد با عسل

از عسل برای درمان بیماری‌های گوارشی مانند اسهال و یا زخم معده استفاده می‌شود. این به دلیل خواص دارویی عسل برای مقابله با باکتری‌های مضر و از بین بردن میکروب‌ها است. عسل همچنین یک ماده پروبیوتیک قوی به شمار می‌رود. و این به این معناست که خواص عسل برای معده و باکتری‌های مفید روده بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است. گفته‌های بسیاری درباره خواص عسل برای سلامت دستگاه گوارش، بهبود هضم، درمان عفونت معده با عسل و درمان زخم معده با عسل شنیده می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید