۶ باور اشتباه اما رایج درباره میگرن که باید بدانید

میگرن یک درد ضربان دار در سر است که می تواند برای برخی افراد بسیار شدید و حتی ناتوان کننده باشد. این سردردهای طاقت‌فرسا که معمولاً در یک طرف سر ایجاد می‌شوند، به تدریج در طی چند ساعت یا چند روز ابروز پیدا می کنند. افراد ممکن است به دلایل مختلفی به میگرن مبتلا شوند که ناشی از مواردی مانند استرس، اضطراب، تغییرات هورمونی، رژیم های غذایی سخت یا مشکلات خواب باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، میگرن یک درد ضربان دار در سر است که می تواند برای برخی افراد بسیار شدید و حتی ناتوان کننده باشد. این سردردهای طاقت‌فرسا که معمولاً در یک طرف سر ایجاد می‌شوند، به تدریج در طی چند ساعت یا چند روز ابروز پیدا می کنند. افراد ممکن است به دلایل مختلفی به میگرن مبتلا شوند که ناشی از مواردی مانند استرس، اضطراب، تغییرات هورمونی، رژیم های غذایی سخت یا مشکلات خواب باشد.

اغراق نیست اگر بگوییم که میگرن حتی می تواند راه رفتن یا صحبت کردن را بسیار دشوار کند، عده ای حتی از حساسیت به نور یا بو و همچنین حالت تهوع رنج می برند. در اینجا ۶ باور غلط رایج درباره میگیرن که باید بدانید را بررسی می کنیم.

میگرن همان سر درد است
میگرن با چندین محرک، علائم و علل مختلف، می‌تواند بسیار شدیدتر از سردرد باشد. این افسانه که میگرن همان سردرد است واقعاً اشتباه است، به ویژه برای کسانی که مرتباً از میگرن رنج می برند و درک می کنند که چقدر می تواند دردناک باشد. در حالی که سردردها اغلب کوتاه مدت هستند و می توان آنها را راحت تر درمان کرد، میگرن می تواند ساعت ها یا حتی روزها ادامه داشته باشد.

میگرن فقط زنان را مبتلا می کند
در حالی که درست است که زنان سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به میگرن هستند، اما این بدان معنا نیست که مردان از آن رنج نمی برند. از آنجایی که زنان مبتلا به میگرن به طور گسترده‌تری شناخته شده‌اند، این فکر به یک باور اشتباه رایج تبدیل شده است.

میگرن فقط چند ساعت طول می کشد
برخلاف سردرد که معمولاً فقط چند ساعت طول می کشد، میگرن در صورت عدم درمان ممکن است بین ۴ تا ۷۲ ساعت طول بکشد. حتی با درمان، میگرن ممکن است کمی طول بکشد تا از بین برود و حتی اگر شدت درد برطرف شده باشد، ممکن است همچنان از برخی علائم رنج ببرید.
کافئین باعث میگرن می شود
مصرف کافئین می تواند باعث کم آبی بدن شود زیرا کافئین دارای اثرات ادرارآور خفیفی است. در نتیجه بسیاری از مردم بر این باورند که کافئین باعث میگرن می شود. با این حال این باور عمدتا نادرست است. برخی تحقیقات حتی نشان داده اند که کافئین ممکن است به علائم میگرن کمک کند. کافئین می تواند به انقباض عروق خونی و کاهش تورم در مغز که باعث درد می شود کمک کند، به این معنی که می تواند به عنوان تسکین سریع علائم شدید میگرن عمل کند.

هیچ دارویی نمی تواند میگرن را درمان کند
موثرترین راه برای درمان میگرن از طریق داروی مناسب است. اگر از میگرن رنج می برید، ممکن است بخواهید با پزشک عمومی یا داروساز خود در مورد بهترین درمان برای خود صحبت کنید. علائم میگرن را می توان با مسکن های بدون نسخه مانند پاراستامول، آسپرین یا ایبوپروفن درمان کرد. با این حال، قرص سوماتریپتان رایج ترین داروی تجویزی میگرن است.

تغییر رژیم غذایی میگرن را متوقف می کند
درست است که دوست داریم باور کنیم که تغییر عادات غذایی ما حملات میگرنی را متوقف می کند، اما باور غلطی است. در حالی که داشتن یک رژیم غذایی متعادل سالم و نوشیدن مقدار زیادی آب برای سلامت کلی ما مفید است، که به نوبه خود می تواند به ما در مدیریت علائم میگرن کمک کند، یک تغییر ساده در رژیم غذایی مانع از بروز کامل میگرن ما نمی شود.

دیدگاه تان را بنویسید