این علائم پوستی هشدار یک بیماری است

محققان به تازگی اعلام کرده اند که بروز علائم پوستی در بسیاری از بیماران مبتلا به پارکینسون می تواند به تشخیص زودهنگام این بیماری کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پارکینسون یکی از بیماری های عصبی است که در آن بخش هایی از مغز طی سال ها دچار آسیب می شوند. این بیماری در حال حاضر درمان خاصی ندارد و محققان در تلاش اند تا راهکاری برای بهبود علائم بیماران پیدا کنند. 

اگر این علائم را دارید، ویتامین زیاد مصرف کرده اید

درمان ورم معده با چند روش ساده

10 روش برای تقویت سیستم ایمنی کودکان

درمان کبد چرب با روشی کم هزینه

تاثیر کمبود ویتامین B۱۲ در روند رشد کودکان

بهداشت نیوز نوشت؛‌ در حالی که درمان خاصی برای پارکینسون وجود ندارد، اما محققان با بیان برخی علائم به بیماران کمک می کنند تا با شناسایی زودهنگام بیماری خود بتوانند سریع تر از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند. اگرچه بیشتر علائم این پارکینسون، کاهش توانایی بیمار در حرکت دادن اندام ها را شامل می شود، دانشمندان معتقدند که علائم پوستی هم ممکن است از جمله عوارض این بیماری به شمار روند.

انجمن بیماری پارکینسون آمریکا به تازگی اعلام کرده است که «درماتیت سبورئیک» عارضه پوستی شایعی است که در معمولا در مبتلایان به پارکینسون مشاهده می شود. به گزارش سیناپرس، این عارضه باعث پوسته شدن و فلسی شدن پوست، قرمزی پوست، شوره سر به ویژه روی پوست سر و روی قسمت های چرب پوست صورت مانند کناره های بینی می شود. 

در حالی که این امر ممکن است نگران کننده به نظر برسد و بسیاری از مردم جوامع را نسبت به ابتلا به پارکینسون نگران کند، اما باید آگاه باشید که این نوع عارضه پوستی درماتیت، عارضه پوستی شایعی در بین افراد محسوب می شود و مشاهده آن نباید باعث نگرانی شما شود بلکه می تواند زنگ خطری باشد که باید با مراجعه به پزشک نسبت به ابتلا یا عدم ابتلا به پارکینسون اطمینان حاصل کنید. 

محققان بر این باورند که این نوع درماتیت بر اثر ترشح بیش از حد چربی از غدد چربی در پوست ایجاد می شود. به گزارش سیناپرس، همان طور که اختلال عملکرد سیستم عصبی خودمختار باعث ایجاد علائم غیرحرکتی در پارکینسون مانند اختلالات فشار خون و اختلالات ادراری می شود، اختلال عملکرد غیرارادی اعصاب کنترل کننده غدد چربی صورت نیز می تواند باعث درماتیت سبورئیک شود. 

همچنین دانشمندان عنوان کرده اند که ابتلا به این نوع عارضه پوستی احتمال ابتلا به پارکینسون را در افراد افزایش می دهد بنابراین از این عارضه می توان به عنوان یک زنگ خطر یاد کرد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید