برای درمان گرفتگی گردن در خانه چه کار کنم؟

گرفتگی رگ گردن دردی است که در ستون فقرات زیر سر، یا در اطراف آن قرار دارد که به ستون فقرات گردنی معروف است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پزشک یا فیزیوتراپ شما، می‌تواند اقداماتی را که می‌توانید در خانه برای تسکین و درمان گرفتگی گردن انجام دهید را به شما توصیه کند. این‌ توصیه‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بهداشت نیوز نوشت؛ استفاده از کمپرس یخ برای 3 روز اول، و گرم برای الباقی دوره درد

انجام حرکات کششی یا ورزش‌های ملایم

مصرف دارو‌های بدون نسخه برای تسکین درد و التهاب مانند آسپرین یا ایبوپروفن

استراحت کردن

توقف موقت فعالیت بدنی

استراتژی‌های بلند مدت برای کاهش گردن درد 

سیگار را ترک کنید. سیگار به ساختار استخوان آسیب می‌رساند و روند بهبودی را کند می‌کند

اگر چاق هستید وزن کم کنید

سطح استرس خود را کاهش دهید. پیاده روی کنید، مدیتیشن کنید، ماساژ بگیرید، کلاس یوگا را امتحان کنید، ورزش کنید.

ورزش‌هایی را انجام دهید که عضلات گردن و‌ شانه شما را تقویت می‌کند

همانطور که قبلا اشاره شد، اسپاسم گردن یا گرفتگی رگ گردن، زمانی رخ می‌دهد که عضلات گردن شما به طور ناگهانی و غیرارادی سفت شوند. گردن شما دچار درد، و سفت می‌شود که احتمالاً بر توانایی چرخاندن سر تأثیر می‌گذارد. یک حرکت ناهنجار گردن یا تنش عضلانی مرتبط با استرس، اغلب باعث ایجاد اسپاسم عضلات گردن می‌شود.

 چند روش سریع برای تسکین درد گردن 

انجام حرکات کششی

سعی کنید عضلات اسپاسم گردن خود را شل کنید. کشش ممکن است یک روش مؤثر برای شل و نرم کردن ماهیچه‌های شما باشد که در هنگام اسپاسم سفت می‌شوند.

حرکات کششی را انجام دهید که عضلات جانبی گردن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از راه‌های انجام این کار این است که ‌شانه‌های خود را در جای خود نگه دارید و گوش خود را به سمت ‌شانه خود متمایل کنید تا زمانی که احساس کشیدگی در کنار گردن خود داشته باشید. اگر حرکت خاصی باعث درد بیشتر شد، آن را متوقف کنید و به آرامی حرکت دیگری را امتحان کنید. 

ماساژ بگیرید

ماساژ درمانی می‌تواند به آرامش شما کمک کند، و در نتیجه ممکن است عضلات سفت شما را آرام کند، و درد ناشی از اسپاسم عضلات گردن را کاهش دهد. فشار ملایمی که بر روی نقاط سفت و حساس گردن شما وارد می‌شود، ممکن است تنش را از عضلات منقبض شده آزاد کند، و باعث تسکین و بازگرداندن دامنه حرکتی به گردن شما شود. 

از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید

سرما درمانی می‌تواند التهاب موضعی گرفتگی رگ گردن را کاهش دهد، که ممکن است به تسکین درد ناشی از اسپاسم گردن شما کمک کند. یک کیسه پلاستیکی را با یخ و مقداری آب پر کنید، و آن را در یک حوله نازک بپیچید، سپس آن را روی ناحیه دردناک گردن خود فشار دهید.

همچنین ممکن است از طریق گرما درمانی نیز، تسکین پیدا کنید. یک حوله گرم را، روی ناحیه حساس گردن خود قرار دهید. اگر برایتان مقدور است، زیر دوش بایستید تا جریان ملایمی از آب گرم به گردن شما برخورد کند. گرما می‌تواند جریان خون را در ناحیه آسیب دیده افزایش دهد، ماهیچه‌ها را شل کند و درد شما را تسکین دهد.

پیشنهاد میشود استفاده از کمپرس یخ یا گرم را برای درمان گرفتگی گردن، بصورت 15 دقیقه، و هر 2 ساعت یکبار انجام شود، تا خطر آسیب پوست را کاهش دهید. 

استراحت کنید

گرفتگی عضلات گردن شما ممکن است نشان دهنده این باشد که گردن شما به شکلی که نباید حرکت کرده است، و عضلات منقبض شما احتمالاً به استراحت نیاز دارند. یکی از راه‌های استراحت و آرامش عضلات گردن این است که به پشت دراز بکشید، و یک بالش گردنی را زیر سر خود قرار دهید، و یک بالش هم زیر زانو‌های خود قرار دهید. مدتی را به همین شکل استراحت کنید. 

 

دیدگاه تان را بنویسید