افزایش 4 تا 5 برابری آبله مرغان در میان کودکان

اخیراً تعداد قابل توجهی از کودکان به آبله مرغان مبتلا شده اند. موسسه تحقیقاتی نیول اعلام کرد بر اساس داده‌ های پزشکان عمومی، کودکان امسال چهار تا پنج برابر بیشتر از سال گذشته به آبله مرغان مبتلا شده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یافته های تحقیقات جدید عمدتاً شامل کودکان تا چهار سال است، اما کودکان بین سنین پنج تا ۱۵ سال نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. به گفته پژوهشگران، این بیماری بسیار شایع تر از یک سال پیش شده و کودکان در این گروه سنی تا دو برابر بیشتر به این عفونت مبتلا می شوند. 

بهداشت نیوز نوشت؛ موسسه تحقیقاتی نیول تخمین می زند که این میزان ابتلا ممکن است تا حدی به دلیل از بین رفتن مدودیت های پس از همه گیری جهانی کرونا باشد.

با توجه به وجود اقدامات بازدارنده دوران کرونا، از تعطیلی مدارس گرفته تا قوانین فاصله گذاری اجتماعی، بسیاری از بیماری های عفونی در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ کمتر اتفاق افتاد. به گزارش سیناپرس، نتیجه با کاهش محدودیت ها در ابتدای سال جاری، بیشتر این بیماری ها فرصت بیشتری برای انتشار پیدا کرده اند. بر اساس آمار منتشر شده، در حال حاضر حدود ۱۵۰ مورد تایید شده آبله مرغان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در هر هفته در میان کودکان وجود دارد. 

گفتنی است که آبله مرغان توسط یک ویروس ایجاد می شود. این بیماری معمولاً یک بیماری بی خطر در دوران کودکی بوده اما در موارد نادری ممکن است عوارض جدی ایجاد کند.

به طور کلی، کودکان در طول ابتلا به این بیماری عمدتاً از بثورات خارش دار همراه با تاول رنج می برند. بزرگسالانی که به آبله مرغان مبتلا می شوند بیشتر در معرض مشکلات بیشتری هستند.

متخصصان اطفال اعلام کردند که اخیراً کودکان بیشتری را که به باکتری استرپتوکوک گروه A آلوده شده‌ اند، تشخیص داده اند. آبله مرغان می تواند احتمال چنین عفونت هایی را نیز افزایش دهد. این نوع باکتری ها نیز معمولاً نسبتاً بی ضرر هستند، اما در موارد نادر عفونت می توانند منجر به علائم بسیار جدی شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید